Změna skupenství pervitinu
Sabrina
Dobrý den, před par dny jsem si koupila pervitin, který jsem pak asi po dobu dvou hodin měla strceny v podprsence. Následně se jeho struktura úplně změnila. Nyní je to lepiva, nažloutlá skoro průhledná hmota. Myslím ze to bylo způsobeno tím, jak jsem to měla na teplem těle. Při vyskrabnuti je to hrudkovita bílá hmota, při požití v nose je to jako pervitin, i ucinkama. Zajímá mne co to je za latku, čím je to způsobeno a zda to není nijak život ohrožující. Nikdy jsem se s ničím takovým v minulosti nesetkala. Díky za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Sabrino,
díky za dotaz.
Upřímně řečeno, poznat chemické složení nějaké látky na základě takového popisu je nemožné, to asi chápete. Včetně potvrzení či vyvrácení míry rizikovosti. Přesně tedy nevím, ale obecně vám garantuji, že to bude nějaké svinstvo. Myslím, že lépe vám odpovědět nedokážu.
Před pár lety bylo možno v Praze nechat anonymně v laboratoři otestovat to, co si kdo koupil jako drogu a zjistit tak, co přesně obsahuje. Jaké příměsy, jakou má čistotu, apod. Bohužel tento projekt již bez náhrady skončil. V současné době mohou nechat zjistit chemické složení jen orgány činné v trestních věcech, nebo ze zdravotních důvodů - například v případě akutní otravy či intoxikace.
Je možné, že se pomalu stáváte obětí svého návyku, rukojmím nějakého dealera. Vážně uvažujete o nějaké látce, která - jak píšete - může být třeba život ohrožující - že si ji chcete vzít? Chápete jak riskujete?Myslím, že u vás dochází k pozvolnému, ale nepochybnému, posunu hranic. Uvažovala byste takto dříve? Než jste si s drogama začala? A co budete ochotna udělat či podstoupit příště? A za rok, za tři...?
Přemýšlejte... Kdybyste se chtěla na něco doptat, neváhejte.
J.Chudomel