opiáty a operace
ajusak1
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, mám známého, který užíval heroin, v současné době tvrdí, že je nebere. Jak má postupovat před operací, má zddělit lékaři , že byl na heroinu závislý, je tam nebezpečí opětovné závislosti, nebo zvětšené chutě na drogy? děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Netuším, kdy operativní zákrok proběhne, ani jak je na tom přesně Váš kamarád (jak dlouho abstinuje a jak jeho abstinence vypadá, zda nebere substituci?)...
Před samotnou operací ho budou čekat předoperační vyšetření. Také bude vyplňovat formulář, který bude mapovat zdravotní anamnézu a mezi otázkami, které se dotazují například na úrazy, aktuální užívání léků, dětské nemoci, rodinnou anamnézu, poslední užívání antibiotik apod. je i dotaz na kouření cigaret, užívání alkoholu a dalších drog.
Dle mého názoru je dobré, aby lékaři věděli o všem. Především s ohledem na případná rizika spojená s kontraindikacemi v souvislosti s podáním medikace, také pro anesteziologa je toto důležitá informace.
Stejně tak je důležité zvolit medikamenty, aby jak sama píšete, neohrozily jeho abstinenci.
Stačí to takto?
S pozdravem, MK