chování člověka , který bral drogy
Mates
Dobrý den, moc prosím pomůžete mi rozluštit jeden problem?
Netýká se mě, nýbrž mé sestry,která si našla nového přítele přibližně před 2ma měsíci.Tento přítel se přiznal, že v minulosti bral drogy (pervitin), ale tvrdí, že nyní už "nic nebere", pouze pije alkohol a kouří marihuanu.
Po tom, co mi sestra vyprávěla, co se u nich děje a jak se přítel chová, si nejsem tedy vůbec jistá,že jeho tvrzení o nebraní drog je pravdivé. Začala jsem tedy pročítat různé články a poradny, ale nikde jsem nenašla přímo zodpovězený dotaz, který mám já.
" Jaké je chování člověka, který už nějaký čas nebere drogy?? Můžou se psychické stavy objevovat i když se droga nebere???"
Sestřin přítel mívá období, kdy v noci nespí, nejí, často pracuje celé noci na opravě baráčku, je čilý, veselý. Z toho zase zničehonic vybuchuje, zlobí se na sestru,ale hádka vznikne z prkotiny, ať odpoví jak sestra chce, vždy je to špatně. Přítel pak brečí někde v koutě,křičí, či bije pěstmi o zeď.
Pokud mám napsat jak se chová v mé přítomnosti.... je energický, stále by nejradši jen mluvil, skáče lidem do řeči, všemu rozumí, často opakuje stejné věci, které už několikrát řekl,nemyslím někdy, ale před třeba
3mi minutami.
Nevím, zda stačí takový popis situace na Vaši odpověď, každopádně bych byla moc ráda za jakýkoliv příspěvek.Sestra má přítele ráda, věří mu, trvdí jí, že takové stavy měl i před tím, než kdy v životě drogy začal brát.
Já bych za nic z tohohle ale bohužel ruku do ohně nedala.
Zapomněla jsem, kamarádů moc nemá, a ti které sestra zná a občas je navštíví, stále ještě berou drogy.
Předem moc děkuji za Vaši odpověď
S pozdravem M.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumace drog v minulosti může zanechat nějaké stopy, například psychické potíže. Obzvlášť pokud osoba, která problém se závislostí měla, nebyla v kontaktu s odbornou pomocí. Je to velmi individuální, na někom to vůbec být vidět nemusí, u některých nějaké známky i po delší době po vysazení setrvávají a to převážně u osob, které k tomu mají dispozice a s největší pravděpodobností by se problémy objevili i bez braní drog...
Jak je na tom přítel sestry si netroufám tímto způsobem přes internet objektivně posoudit. Nerada bych mu křivdila. Popis chování, který jste popsala (nespavost, výřečnost, nadmíra energie atd.) by mohl nasvědčovat, že přítel drogy třeba úplně neopustil. Také je podivné, že i přesto, že drogy údajně nebere, stále konzumenti patří mezi jeho jediné přátele. Ale jak jsem psala, těžko to budeme hodnotit přes internet.
Bylo by rozumné to probrat více a podobněji v osobním kontaktu. Myslíte, že by pro sestru bylo přijatelné někam zajít a nezávazně situaci zkonzultovat (lze i anonymně)? Pokud ano, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty. Stačí uvést města, která má setra dobře dostupná.
Určitě se ještě ozvěte.
Mějte se zatím hezky, MK