Ruzny drogy - experimenty
Mixam
Dobry den,
chtel bych se informovat, posledni dobou (cca jeden rok) jsem zacal dost experimentovat s drogama. S travou mam dlouhodobe dobry zkusenosti, pridal jsem do toho sem tam xanax a purple drunk (kodeinovej “sirup”). Jednou za 2-3 mesice trip jen pro zabavu, spis to beru jako experimentovani, myslite si, ze to je v mezich? Stale zvladam VS a vse spojeny s ucenim, nemam potrebu si nic brat, az na travu skoro kazdej den, cca 5-10g denne, ale jsou i tejdny, kdy proste nepalim nic.
Celkove me to pomaha se odpoutat od reality a zit takovej ten “svuj svet”, kde me nic netrapi.
Dekuji za nazor ;)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Mixam,
díky za dotaz i důvěru.
Pro mne je situace, kdy má někdo denno-denní potřebu odpoutat se od reality nějakou chemickou látkou, za hranicí. Píšete, že denně hulíte 5-10g. Nejde tedy už o experimentování, ale minimálně rizikové užívání - už jen to, kolik škodlivých látek inhalujete, nemluvě o tom, že jste vlastně non-stop pod vlivem.
Zmiňujete Xanax a purple drunk jako občasnou záležitost. Nevím, co přesně je ono "občas". Ale možná to není až tak důležité. Vy sám máte pocit, že je to v pořádku? Nebo přeci jenom už trochu pochybujete?
A do toho všeho si dáte sem tam extázi.
Celé dohromady je to už docela silný koktejl, nemyslíte? Ikdybyste neužíval všechno naráz v jeden den, ale třeba "jen jedno po druhém den po dni", není toho zrovna málo. Co myslíte? Kdy odpočíváte? Kdy naposledy jste byl třeba den nebo týden opravdu střízlivý? Vzpomněl byste si? Jak vám bylo?
Píšete, že studujete vysokou školu. Na jednu stranu je trochu s podivem, že to za těchto podmínek zvládáte. Na stranu druhou bych se na vašem místě obávala, že mne následky doběhnou později. Přeci jenom jste nejspíš mladý, v dobré fyzické a psychické kondici, tělo se v tomto věku poměrně rychle regeneruje. Otázka je, jak to bude za rok, za dva, nebo za pět? Máte nějakou představu? Co pro vás bude znamení, že je čas s podobnými pokusy přestat?
Abych odpověděla na vaši otázku - za mne to v mezích není. Předpokládám, že kdokoli, komu toto sdělíte, a kdo vás má rád a komu na vás záleží, by o vás a vaše zdraví měl obavy. Jsou samosebou lidé, pro které je norma (a možná i cíl) být mimo realitu co možná nejdéle, nebo vlastně neustále. S těmi se ale asi srovnávat nechcete, nebo ano?
Co vás vlastně k podobnému experimentování a utíkání od reality vede? Před čím utíkáte? Napadlo vás vyzkoušet jiné cesty - ať už by šlo o meditace, seberozvojové kurzy nebo psychoterapii?
Budu ráda, když napíšete trochu víc. Mám pocit, že takhle na dálku se podobné věci velmi těžko posuzují. Ale předpokládám, že píšete právě proto, že máte přeci jenom určité pochyby. Nebo se pletu?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.