Změny nálad při abstinenci
Hugo Stiglitz
Dobrý den,
zhruba 4-5 let užívám aktivně marihuanu s tím, že poslední 2 roky téměř každý den.
V téhle chvíli mám už pocit, že to, co mi tahle doba mohla dát mi už dala a rád bych s tím přestal.
Mám avšak při abstinenci problémy s častou změnou nálad, deprese, pocity prázdnosti a zoufalosti se v minutě změní na pocity vnitřního klidu a přesvědčení, že má cesta je správná. Je to pro mne velký problém. Chodím ještě do školy, která je pro mne už tak velkým psychickým vypětím a situaci jen zhoršuje.
Chtěl bych se poradit, jestli s tím jít za odborníkem, případně za jakými nebo je to jen doba absence, která se časem vyřeší sama.
Děkuji moc za každou radu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
většinou je to tak, že výkyvy nálad, prudké změny nálad, sklony k depresi, výbuchy, nervozita, potíže s usínáním, noční můry ... to vše postupně odeznívá. Změny už by měli být vidět po týdnu, deseti dnech.
Čím delší dobu člověk abstinuje, tím více se to lepší.  Vždycky je možné nasadit třeba meduňku na zklidnění a lepší navození spánku, nebo další bylinky. Pokud ani po 2 či 3 týdnech neucítíte zlepšení, pak bych zvažovala nasazení medikace.
Většinou pomáhá si dobu abstinence trochu naplánovat. Vědět, co budu dělat v době, kdy jsem běžně hulil. Vypácí se mít  nehulící kamarády, se kterými můžete trávit čas a také mít někoho blízkého, komu se můžete v krizi kdykoli ozvat.
V rámci Sananimu nabízíme podporu prostřednictvím online léčebného programu s chaty jednou za týden - otestovat a případně se registrovat můžete na www.koncimshulenim.cz.
Stačí to v tuto chvíli takto?
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.