drogy a přítel
xxxx
Dobrý den,
měla bych takový dotaz ohledně mého přítele. Čas od času... cca jednou za měsíc se mi neozve, když jdu k němu domů je zamčený v pokoji, celý spocený, má rozšířené zornice a ja takový vyjukaný. Samozřejmě nemůže spát a přenastavuje telefon nebo pc. Když se ho zeptám co dělal, že je takový "divný" odpoví mi, že dělal celou noc počítač. Druhý den nejde do práce a celý den spí. Když se jsem se ho ptala, zda něco měl tvrdil mi, že ne. Asi naivně mu věřím. Než jsme spolu začali chodit přiznal se mi, že dřív několikrát zkusil prevnitin. Ale že už skončil. Nyní chodí každý čtvrt rok darovat krev, kdyby něco bral poznali by to ne? V poslední době toto "vypínání" ustalo, ale začal docela dost pít...... Donutila jsem ho zavolat do poradny, ale trvdí mí, že není žádný alkoholik. Myslíte, že může být někdy normální?
Omlouvám se, že v mé zprávě je několik otázek, ale potřebovala bych poradit.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nedivím se Vám, že jste z takového chování nervózní. Těžko ale říct, jestli je to zrovna drogami. Pravda, projevy by mohly odpovídat i pervitinu, ale je to opravdu jen domněnka na dálku. Při rozborech krve se pervitin prokáže jen pár dní po intoxikaci, takže to žádná pojistka není.
Přítel může být určitě "normální", ale zrovna tak může mít opět problémy s drogami nebo alkoholem, jedno k druhému má velmi blízko. Bylo by potřeba celou situaci probrat podrobněji, buď sama v poradně, nebo společně. Když byste neoznačila hned jeho jako závislého, ale spíše ho požádala, aby s Vámi někam zašel probrat Vaše nejistoty a obavy, možná by to pro něj bylo snesitelnější.
Pokud máte blízko Prahu, můžete se obrátit např. na Poradnu pro rodiče Sananim (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html), případně Vám zašlu kontakt na jinou organizaci v okolí.
S pozdravem
Jana Žáková