Pomoc
Pear6
Dobrý den potřeboval bych pomoc z problémem závislosti na tramadolu. Před rokem jsem podstoupil léčbu a abstinoval jsem 11 měsíců. Tehdy jsem bral asi 200kapek za den několik let. Mám zdravotní problémy z toho. Po léčbě jsem začal výrazně zlepšovat ale to se zastavilo špatně jsem se soustředil ,tak jsem začal znovu brát tramal. 10kapek na soustředění ale začalo mě to užívat, tak jsem zkoušel přestat ale začal jsem se potit a jsem zase závislí. Jenže já se už jít léčit nemohu protože by se to okamžitě dozvěděla moje rodina a to by byl můj konec a nemohl bych jim to znovu udělat. Teď jsem to nebral kvůli té euforii ale na soustředění. Musím to že sebe dostat sám. Jak a čím můžu snížit abstinenční příznaky. Prosím hlavně mi nepište že se mám jit léčit to já vím ale nejdete kvůli práci a známostech které má moje rodina chápete!!! Děkuji za odpověď

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
recidiva patří ke každé závislosti a není to ostuda, ale určitě máte svoje důvody, proč nechcete, aby se o tom dozvěděla Vaše rodina.
Nejjednodušší způsob vysazení bude začít pomalu znižovat po kapkách. Udělejte si rozpis, nevím, jak teď přesně berete, tak dám příklad:
Berete např. 10 kapek ráno, 10 večer.
Uděláte si tabulku, kde si naplánujete znižování: 10 - 0 -10 (24.1.)
10 - 0 - 8  (26.1.)
8 - 0 - 8  (28.1.) atd.
Nechte si vždy pár dní mezi každým znížením dávky, ale hlavně se ten rozpis snažte dodržet. Já vím, že to není jednoduché, ale metodou postupného snižování se Vám povede nejlíp a nejméně "bolestivě" Tramal vysadit. Doporučuje se nejdřív znižovat rychleji, a když se dostanete na polovinu, pak zpomalit. Jako podpůrnou medikaci si můžete nasadit magnesium, v dávce 3-4 gramy denně.
Přeji hodně úspěchů a sil při znižování,
VP