Péče o dítě a drogy
Nacojmeno
Nevite nekdo jak je to po porodu ze socialkou kdyz porodi matka závislá na pervitinu? Delaji pak nejake kontroly, odbery nebo testy? Muzou takto závislým matkám odebrat dite jen skrz pozivni test na drogy i kdyz je doma vse zarizeno tak jak ma a o dite dobre postaráno?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete a obstaráváte si informace. Jelikož jde o velmi citlivou oblast, požádala jsem o odpověď kolegyni PHDr. Ilonu Preslovou, která se přímo věnuje práci se závislými matkami. Bylo by rozumné se spojit přímo s ní a být s ní v kontaktu a to s ohledem na důvody, které zmiňuje níže.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
PhDr. Ilona Preslová
Telefon: 220 80 31 30, 702 036 237
Email:  pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/komu-je-ckp-urceno.html
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/deti-v-sananimu.html
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/ke-stazeni.html
Mějte se hezky.
S pozdravem, Markéta Kordová
Kopie:
Dobrý den,
zkusím vám napsat, jak to bývá obvykle, ale upozorňuji, že postoje jednotlivých sociálních pracovnic bývají hodně různé, a to někdy i v rámci jednoho úřadu. Pokud po porodu matka nebo dítě mají pozitivní test na pervitin, zdravotnický personál v porodnici by to měl hlásit na tzv. sociálku (OSPOD-orgán sociálněprávní ochrany dítěte), a většinou to tak i dělají, a ptát se, jestli můžou dítě propustit s matkou domů. Na OSPODu to musí vyhodnotit a rozhodnout-zajímá je, jak vypadá bydlení, jestli je tam někdo, kdo se může "zaručit" , v jakém stavu je matka apod., většinou trvají na kontaktu s odborným zařízením. I když dítě pustí domů, tak matku i dítě vedou dál v evidenci, sledují je, navštěvují, apod.
Doporučovala bych vám ještě v těhotenství to všechno probrat v nějakém zařízení pro uživatele - pokud jste z Prahy nebo okolí, můžete přijet nebo zavolat i k nám, abyste mohla zjistit všechno, co potřebujete, třeba  i to, jak můžete ochránit vaše dítě a jaké máte možnosti po porodu. Taky se zkuste podívat na www.mamaadrogy.cz, kde možná najdete něco užitečného.
Tak držím palce, aby všechno dobře dopadlo, a to nejen testy...
Ilona Preslová