Proč mi pomáha mariuhana od bolesti
mike182
Dobrý den, už od 15 trpím velkými bolestmi nohy chodil jsem po doktorech a ti mi předepisovali samé tlumicí prášky "matláky" až teď ve 20 jsem zkusil konopí a od bolesti mi ulevilo ale mam strach s policie protože každý den jezdí 30km do práce je možné se diskrétně na někoho obrátit abych nevypadal jako "závislák" na marihuaně? Předem se omlouvám za zformulování otázky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Mike.
Zdali jsem to správně pochopila, měl byste zájem o osobní konzultaci s ohledem na Vaší konzumaci THC? Pokud ano, samozřejmě, že můžete. Centra a zařízení specializující se na závislosti poskytují poradenské služby i konzumentům a experimentátorům. Když nám napíšete, odkud jste, můžeme Vám poslat kontakty, kde u Vás je to možné.
Jestli jsem to správně pochopila, jezdíte vozem do práce a obáváte se kontroly PČR a případných postihů (?). Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga užita.
Pokud by Vám Policie ČR takto prokázala přítomnost THC (orientačním testem moč/sliny), trvejte na dalším testu přímo z krve. Tam se dá rozlišit aktivní složka marihuany. To znamená, že lze posléze krevního testu v laboratoři zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné přibližně cca 24 hodin od posledního užití.
Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát (předpokládám, že nechcete) abyste své konzumace omezil, tak jak to bude možné s ohledem na Vaší nutnost řídit a hlídal si toto časové rozmezí.
Jestli jsem dotaz nepochopila správně, napište prosím znovu a upřesněte to, co Vás zajímalo. Můžete využít i skrytou poznámku, ta není součástí veřejné části webu, nikdo ji tedy neuvidí (jen Vy a pracovníci této poradny).
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK