Pervitin
blubma
Dobrý den, necelý rok užívám pervitin,
ráno jsem již druhý den jízdy vstala a znovu jsem si dala, vypila jsem kafe a upalovala do práce. Již v autobuse se mi neudělalo dobře děsně rychle mi bušilo srdce měla jsem návaly a horka a zimi zároveň, do toho se dostavilo brnění celého těla, sšpětné dýchání, a bylo mi mdlo až na zvracení, když jsem vystoupila z autobusu tak to ustalo, po příchodu do vchodových dvěří se to zase rozjelo ale v plných otáčkách brnění a návaly neustávali musela jsem odejít, takovéhle stavy se mě drželi ještě druhý den, dnes je to již den mám nechut k jídlu a pořád se úplně necítím ve své kůži. prosím o radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé.
Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Disponované osoby po té prožívají tyto stavy tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život, k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, doporučuji neužívat (stejně tak THC). S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Vyhněte se i na nějaký čas kávě a energy drinkům.
Pokud byste měla s vysazením problém nebo se Váš stav nelepšil (či se horšil), doporučuji vyhledat odbornou pomoc. V případě, že nevíte kam si případně zajít, můžeme Vás nasměrovat. Stačí uvést větší města, která jsou pro Vás dobře dostupná.
Přeji, ať je brzo lépe.
S pozdravem, MK