Kojeni pri koureni pervitynu
Samca
Mam kamaradku ktera si zakourila nejakou nahradku pervitynu a koji 10 mesicni mimco ate se boji kojit.tak bych se chtela zeptat jestli by ji pomohlo kdyby si odstrikala mleko a potom ho nakojila

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
určitě je lepší v takové chvíli nekojit. Konzultovala jsem případ s lékařem a pokud by se kamarádka chtěla držet jeho doporučení, pak by bylo nejlepší nekojit minimálně 24-48 hodin. Takže nápad mléko odstříkat a vyhodit, je určitě na místě.
Naprostá většina drog i řada léků přechází do mateřského mléka. Poločas rozpadu je u pervitinu cca 8 hodin, tzn. že při spotřebě 100mg jste za 24 hodin na terapeutické denní dávce, kdy by stejně lékař asi klasicky nedoporučil kojení. Máte představu, kolik a čeho vlastně kamarádka užila?
Játra malého dítěte jsou nezralá a nedokáží takové látky odbourávat. I velikost dávky, která s vámi nic moc neudělá, může být v malé koncentraci v mléce pro dítě riziková.
Předpokládám, že jde o jednorázové užití. Je to tak? Kdyby užívala kamarádka opakovaně, přimlouvala bych se, aby s kojením přestala docela.
Pokud dotyčná dítě kojí plně, pak je na jejím zvážení, co dál. Koncentrace v mléce bude s časem jistě klesat. Čím déle tedy kojení odloží, tím lépe. Pokud může nabídnout dítěti něco jiného, pak bych to udělala. Rozhodně vás nebudu ukolébávat tím, že jedno odstříkání vše vyřeší. Je sice možné, že ikdyž dítě nakojí, nic vážného se navenek nestane. Ale rozhodně na to nelze spoléhat. I v případě, že by se nestalo navenek nic vážného, bude to nejspíš pro dítě a jeho játra zátěž. Projevit se to může nespavostí, rozladěností, neúnavným křikem, zvracením, zácpou nebo naopak velkou letargií. Těžko říct.
Uvědomuji se, že vyznívá odpověď přísně. Nicméně kojení a braní drog prostě nejde dohromady.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.