lsd, poruchy spánku a jiná rizika
Václav
Dobrý den, v poslední době jsem užil lsd ve střední dávce (celkem asi 6 seancí za 2 měsíce). Před tím také několikrát, ale zdaleka ne tak častěji. Poslední 3 noci mám ten problém, že se během spánku velmi často budím, cca jednou za 20 minut. Není to vůbec příjemné. Nejsem dobře vyspalý a jsem podrážděný. Zřejmě je to běžný jev. V jednom článku jsem o tom našel zmínku. Zajímalo by mě, jestli snížení frekvence užívání tento problém odstraní nebo je potřeba přestat s tím úplně. Pokud problém nezmizí, je potřeba navštívit psychiatrii?
S lsd mám dobrou zkušenost, nikdy jsem neměl bad trip, ale samozřejmě si uvědomuji rizika. Jsem normálně pracující a zdravě žijící člověk. V minulosti jsem hodně pil a kouřil trávu (asi 15 let v kuse), ale dá se říct, že lsd mi pomohlo s tím skončit. Rád bych si ještě pár tripů užil, ale samozřejmě ne za cenu poruch spánku.
Děkuji, s pozdravem,
Václav

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Václave,
a díky za dotaz.
Poruchy spánku mohou být skutečně následkem častějších seancí s LSD. Bohužel neexistuje žádná univerzální rada, co si s tím počít. Někdy přejdou problémy samy od sebe, jindy se vlečou. Někdy pomůže frekvenci seancí snížit, nebo přestat na nějakou dobu užívat docela. Jsou ale situace, kdy nepomůže ani to a je potřeba kromě vysazení potřeba i farmakoterapie. Speciálně u LSD je těžké v tomto směru dojít k jasným a jednoznačným závěrům. Nemluvě o tom, že se bavíme poměrně na dálku a vím toho opravdu jen velmi málo.
S velkou obezřetností můžete postupně jednotlivé varianty vyzkoušet. A kdybyste o to stál, určitě by se našel i psychiatr, který by s vámi mohl situaci konzultovat, sledovat.
To, že má užívání svá rizika víte, nebudu jimi strašit, jenom na sebe dávejte pozor a pokud to je možné, mějte po ruce někoho, kdo vám bude průvodcem a oporou.
Zdraví,
Gabriela Minařík.