Nasledky?
Kristin
Dobry den prosim vas vim ze to bylo spatne ale v prubehu tehotenstvi jsem si parkrat vzala pervitin( tak 3krat) uz mam dceru na svete 8.mesicu ale stale mam strach ze se muze kvuli me pitomosti projevit nejaky zdravotni problem. Drogu uz neuzivam ale mam ted strach o dceru muze se treba projevit mou hlouposti nejaky problem? Lekarka mi rika ze je mala vporadku ptam se spis jako jestli muze nastat nejaky problem i treba s pribivajicim vekem dekuji Kristin

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kristin,
a děkuji za dotaz.
Pokud se budeme bavit o drogách, tak většina poškození dětí před narozením vzniká v souvislosti s opakovaným a relativně dlouhodobým vystavením užívané droze. Vzhledem k tomu, že jste drogu užila třikrát, předpokládám, že dítě žádné zdravotní následky mít nebude.
Kdybyste užívala v minulosti pravidelně, mohla byste čekat řadu komplikací už v souvislosti s porodem - uživatelky pervitinu rodí děti častěji předčasně. Děti takových uživatelek mívají nižší porodní hmotnost a častější komplikace. S postupujícím věkem u nich lze očekávat problémy spíše výchovného a psychického charakteru, hodně se mluví o poruše pozornosti a hyperaktivitě. Rozhodně bych nerada, aby to vyznělo tak, že užívání sem-tam v době těhotenství dítě neohrožuje, ale na druhou stranu bych vás ráda uklidnila, že pokud nyní neužíváte, staráte se o sebe i své dítě, pak se tím, že jste užila třikrát, netrapte.
V mateřství přeji hodně sil a trpělivosti.
A kdyby cokoli, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.