pervitin-poruchy
karcika
Dobry den.snupala som asi rok.po case som mala take stavy akoby ma niekto sledoval,chcel mi urobit zle podozrievala som ludi z okolia.teraz uz 3mesiac som cista myslite ze to bol zaciatok nejakej poruchy psychickej a keby pokracujem tak sa to zhorsi?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Karciko,
většina psychotropních látek má tu vlastnost, že jejich vliv se odvíjí od vašeho psychického stavu, ve kterém drogu užijete. Na průběh intoxikace mají velký vliv události a to co se děje v době, kdy jste pod vlivem. Drogy, jako je pervitin, s sebou častou nesou i riziko stavů podobných paranoie, tzn. vidíte a slyšíte věci, které si vykládáte osobně (lidé vás sledují, pomlouvají apod.).
Pokud jste takové stavy zažila, může se velmi snadno stát, že se vám při dalším užití vrátí. Obzvlášť když tomu napomůže váš vlastní strach z jejich návratu, nějaké dění v okolí. Pomoci může užívat menší dávky, dostatečně odpočívat a dávat si pauzy, být v klidném prostředí a s lidmi, kteří vás spíše uklidňují a kterým věříte. Stoprocentní jistotu, že bude průběh intoxikace klidný a příjemný však nikdy mít nebudete. To už holt k riziku užívání drog patří.
Pokud jde o rozvoj psychické poruchy je odpověď složitější. Jak jsem psala - při užívání například pervitinu, bez dostatečných pauz, odpočinku, stravy a pití, dochází po čase u některých lidí k rozvoji toxické psychózy. Ta většinou odezní po vyprchání účinku drogu. U některých lidí však stav přetrvává déle, třeba i několik dní až týdnů. Ve výjiměčných případech mohou být důsledky trvalé. Riziko je největší zejména tam, kde je rodinná zátěž, tzn. psychické problémy v rodině a mezi příbuznými.
Stačí to takto?
Pokud byste chtěla napsat víc, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.