Bezmoc
Rodiče
Máme syna, kterému je 28 let. Dozvěděli jsme se,že je závislý na tvrdých drogách. Rozpadla se mu kvůli drogám rodina. Asi rok bydlí u nás, nikdy jsme na něm nic nepoznali až v poslední době začaly chodit upomínky od různých nebankovních společností, kde si bezhlavě bere lichvářský půjčky.Nabidli jsme mu pomoc se splácením, ale to jsme netušili, že to má na drogy. Nyní jsme na důchodě a pomoc jsme odmítli, neboť to už není v našich silách. Nevíme, jak dal postupovat. Nedokážeme ho vyhodit. Ale zároveň víme, že když to nebude splácet, že to bude narůstat a my prijdeme ó to poslední, co máme a to střecha nad hlavou. Už nevíme, jak dal. Dokonce kvůli drogám přišel ó řidičský průkaz.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše situace je velmi složitá a chápu, že už z ní musíte být vyčerpaní. Je dobře, že už za syna nic nesplácíte, protože to nikam nevede. Rozhodně by bylo dobré rychle zamezit tomu, abyste nepřišli o střechu nad hlavou, a tedy odhlásit ho z trvalého bydliště. Můžete to udělat rychle, pokud s Vámi zajde na úřad a dobrovolně se trvalého pobytu u Vás vzdá. To je to hlavní praktické, co můžete udělat. Nevyřeší to ale situaci, kdy Vám doma bydlí závislý syn a dělá dluhy.
Doporučovala bych objednat se osobně do některého ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých a tam vše podrobně probrat, jistě se najdou nějaké možnosti. Nemusíte myslím strpět úplně všechno. Pokud by byla pro Vás dostupná Praha, mohu nabídnout služby naší Poradny pro rodiče Sananim (http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html), v opačném případě Vám ráda zašlu kontakt blíž, když napíšete, kde by to mělo být.