Syn a pervitin
Renata
Synovi je 25 let a užívá pervitin, nevím jak dlouho,ničí mě to a to hlavně psychicky. Už před pěti měsíci byl záchrannou převezen na intoxikaci (měl halucinace, že z něj lezou červi),bohužel neodradilo no to.Pred třemi měsíci jsme ji nechali hospitalizovat na psychiatrii, byl tam 1,5 měsíce. Po návratu domů byl klid asi tyden a zas pokracuje.Tvrdi,že je to medicína, která no léčí, jak mu můžu pomoci,když už veškeré rady selhaly.Tvrdi, že chce pracovat,ale nic pro to nedělá, nemá peníze, zatím se nám nic neztrácí, ale netuším, kde to bere. Jak to mám přesvědčí, aby se léčil,alespoň ambulantne,k psychiatrovi je objednaný, ale obávám se,že no tam nedostanu, svolný byl hned po návratu z Kosmonos.Pokud no tam nedostanu, mám tam jít sama,poradí mi,jak no motivovat k abstinenci? Děkuji za rady R.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud má syn stále halucinace, tedy toxickou psychózu, bude možná hodně těžké přesvědčit ho, že je potřebná léčba. Přitom abstinence je zrovna to jediné, co mu může pomoci. Jenže takový člověk má často úplně jiné myšlení, jako např. že mu pervitin prospívá a léčí ho. Určitě ho zkuste dostat k psychiatrovi, kdyžtak tam zajdete sama nebo se dojděte poradit do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů drog. Ráda Vám pošlu kontakt, když napíšete, kde by to mělo být.
Pokud budete chtít, aby syn něco změnil, budete muset možná změnit i Vy svůj přístup k němu. Dá se například jednat o tom, za jakýc podmínek jste ochotná mít ho doma. Ale pokud je v psychóze, moc to nepůjde, nejdříve se z ní musí dostat a to jde jen bez pervitinu.