Droga v drinku
Zuz
Dobrý deň!
Chcela som sa opýtať, aké príznaky by mohla mať osoba, ktorej dali niečo do drinku. Pýtam sa kvôli sebe. Bola som na festivalovej párty, mala som drinky, ale čo si pamätám, tak 4 miešané drinky, jedla som tiež. Potom mám totálne okno a keď som k sebe prišla, tak mi spolubývajúca povedala, že som došla v strašne zlom stave, zvracala celý čas a to rovno v posteli, nedokázala som udržať vôbec rovnováhu, spadla som z postele a buchla nos, čo vyvolalo príšerné krvácanie (mne nikdy nekrváca z nosa, ani pri chorobe, ani pri údere). Keď som k sebe prišla, tak som dokázala rozmýšľať a hovoriť, ale spomienku nemám žiadnu. Z informácií, ktoré mám od ľudí, ktorí boli na párty viem, že som bola v poriadku a normálne sme sa rozprávali, čo si tak pamätám aj ja, potom je tam asi 45-60 minút okno a potom ma spolubývajúci našiel dole pred bytom hádať sa s nejakým chlapom, ktorý ušiel hneď ako vyšiel po mňa. Tiež vravel, že som nedokázala poriadne stáť na nohách. Samozrejme, nepamätám si nič, ani ten pád, ani krvácanie z nosa, ani žiadneho chlapa, ani hádku, nič a celé to moje správanie ako zvracanie v posteli a podobne mi príde príliš zváštne na to, že by som bola len opitá a ani to som si nie istá, ako by sa mi podarilo v priebehu pár desiatok minút dostať sa do takého katastrofického stavu. Našťastie sa mi nič nestalo, ale je to situácia, ktorá je veľmi nepríjemná. Stalo sa to v zahraničí, festival to riešil, samozrejme prišli aj otázky, či som fakt len nebola opitá, problém je ten, že jeden moment som v poriadku, normálne sa rozprávam s ľuďmi a potom som na byte celá zakrvaená, neviem kde som a zvraciam. Nenašla som na internete nejaké odbornejšie informácie, že aké by mohli byť príznaky toho, že ak vám niekto dá niečo do pitia, tak by ma to zaujímalo. Svoj drink som položila kde kade niekoľkokrát, už to nikdy v živote neurobím.
Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zuz, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Váš otřes a trauma z velmi rizikového zážitku.
Je proč.
Takto na dálku si nikdo netroufne říci Vám, jestli jste byla bez Vaší vůle intoxikována či ne. Nepíšete, jaká je Vaše jiná zkušenost, s obdobným množstvím konzumovaného alkoholu. Ten, v různých situacích, může, při jeho obdobném množství, účinkovat odlišně.
Nezmiňujete, před jakým časem se "zážitek" odehrál, protože pokud by šlo max. o 2 dny zpátky, doporučil bych Vám koupit se v lékárně sadu multitestu, nebo multitestů z moči, a tu detekovat.
Podle toho, jak situaci popisujete, mohlo jít o některou z tlumivých látek, hypnotik - benzodiazepinů, případně o nějaký barbiturát (ty už se z většiny vyrábí pouze pro veterinární použití).
Vyloučit nelze ani ostatní typy drog, či léků, tedy opioidy, halucinogeny, ketamin, nebo psychostimulanty, i když já bych se přikláněl spíš ke zmíněným benzodiazepinům, velmi rozšířených v našich krajích, jak na drogové scéně, tak mezi nejšírším obyvatelstvem.
To znamená, orientační "rychlotesty", nejlépe na všechny zmíněné látky, respektive typy látek, které jsem zmínil.
Pokud by Vám test vyšel reaktivně, je ke zvážení, podat trestní oznámení na neznámeho, možná známého pachatele, velmi závažného protiprávního jednání, které mohlo mít za následek (kromě dalších zločinů, jako loupež, znásilnění, atd.), vážné poškození zdraví a způsobit i smrt.
Ať už se doberete čehokoli, doporučuji Vám tuto zkušenost osobně probrat s odborníkem, promluvit s psychologem, terapeutkou, s někým, kdo Vás podpoří a pomůže Vám událost zpracovat co nejbezpečnějším způsobem. V opačném případě by se mohlo stát, že se časem důsledky zkušenosti nepříznivě projeví, až to nebude čekat, nebo úplně pominete možnou souvislost.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/halucinogeny-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
Víte o nějakém odborníkovi, odbornici, se kterou byste mohla událost probrat? Nechte si případně poradit a doporučit od někoho z rodiny, okruhu přátel, nebo známých.
Držím palce, přeji co nejklidnější, pohodový Advent.
Kdykoli napište, Amrit Sen.