abstinenční příznaky
thxxx
dobrý den měl bych dotaz hulil sem travu cca 10 let každý den a ted sem ze dne na den vysadil sice to jsou asik neprv 3 dny ale vubec nemam chut k jidlu pořád se potím mám deprese a pocity jak kdybych měl umřít je to možné že je to tim vysazenim případně nějake rady jak to co nejlepe zvladnou bo musim fungovat chodit do prace a tohle mi to ted dost zneprijemnuje dekuju za kazdou radu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
nevím, co se stalo, že jste se rozhodl vysadit po 10 letech hulení. Tak trochu předpokládám, že to nepřišlo samo od sebe, ale je to důsledek nějaké události (nebo nějakého delšího období rozhodování). Na váš současný stav má tedy nejspíš vliv více věcí, než jen samotné vysazení hulení. Někdy lidé hulí i proto, že jsou vlastně z podstaty mírně depresivní. Při vysazení se pak deprese mohou vrátit s o to větší intenzitou. Jak to s vámi bylo před 10 lety? Může to s tím souviset?
Nechutenství, špatná nálada, nebo náladovost jako takové, nejspíš i špatné spaní, divoké sny nebo noční můry, nesoustředěnost, chutě na hulení, to všechno nejspíš skutečně s vysazením hulení souvisí. Tohle všechno se dá docela dobře vydržet. Většině lidem pomáhá naplánovat si dopředu každý den - co budu dělat, s kým (je dobré nebýt sám), mít někoho, s kým můžu o svých pocitech mluvit. Dá se předpokládat, že se to bude postupně zlepšovat, ale nějakou dobu to může být dost zlé.
Pocity, že bych měl umřít a silné deprese už mi ale připadají trochu moc. V takové chvíli bych vám určitě doporučila mít po ruce někoho, s kým můžete o všem otevřeně mluvit. Klidně nějakého odborníka na závislosti, který se nebude podobných pocitů děsit, ale vyslechne vám a dá vám prostor. Už to samotné člověku často docela uleví. Někdy může pomoct tohle období překonat nasazení léků od psychiatra - stabilizátor nálady, antidepresiva. Nebo alespoň fytoterapie - zejména meduňkový čaj (na zklidnění funguje poměrně rychle) nebo další bylinky, co by vám doporučili v lékárně (třezalka na deprese pomáhá až po delší době užívání). Pokud byste stál o kontakty na odborníky, napište, která města jsou vám dobře dostupná, ráda pošlu odkazy, kam se obrátit. Jestli vám je na umření, nenechte to být a dovolte si najít pomoc, byla by škoda tím šanci na vysazení marihuany zahodit.
Držím palce.
Zdraví,
Gabriela Minařík.