Týrání koček
Marie
Pomozte mi prosim, nevím co dělat. Manžel už je asi rok závislý na pervitinu, myslela jsem, že je to ta nejhorší věc, co nás mohla potkat a máme dvouletého syna. Ale včera zase nebyl doma a já ho našla v autě úplně šíleného, jak mučil kočku, škrtil provázkem a nevím co ještě. Já se ho teď bojím, nevím jak se mám chovat... Myslíte, že byl předávkován? Normálně bý to nedělal? Je mi hrozně špatně, nedokážu teď ani fungovat, musim se starat o syna, ale už tady melu z posledního, je mi špatně. Děkuju.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vůbec se Vám nedivím, že se manžela bojíte, je mi z toho úzko, jen co to čtu. Takové chování není rozhodně nic typického pro uživatele pervitinu, spíš bych se bála, že droga jen odblokovala něco, co má manžel v sobě. Je také možné, že mu propukla toxická psychóza a ta ho k jednání nějak dovedla. V každém případě si myslím, že byste to neměla nechat bez povšimnutí, zvažovala bych i ohlášení týrání zvířete na policii, aby viděl, že mu to neprojde. Žijete už rok v bezútěšné situaci a to se bude jen zhoršovat. Nejlepší by bylo zajít někam osobně (můžete vzít syna s sebou, pokud nemáte hlídání) a poradit se, jak dál. A pokud máte možnost se alespoň dočasně se synem k někomu odstěhovat, určitě bych to udělala - k rodičům, ke kamarádce...?
Pokud byste nevěděla, kam se v okolí obrátit nebo chtěla jen situaci probrat, můžete kdykoliv znovu napsat nebo můžete zavolat na poradenský telefon Sananimu 283 872 186. Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří.
Držím palce,
s pozdravem
jana Žáková