Špatný stav
Anonym
Dobrý den, v pátek jsem kouřila marihuanu z bongu a nějak jsem to neodhadla a asi jsem to přehnala nebo to bylo moc silné. Začala jsem se hrozně smát asi na deset minut a byla jsem úplně mimo, kámoši se mnou chodili po městě dlouho do noci, protoze v tomto stavu jsem nemohla domů. Měla jsem pocit, že mě všichni sledují, nevěděla jsem kde jsem, měla jsem chvilkové výpadky, po pár minutách jsem se vždy probrala a nevěděla jsem, co jsem v tom čase dělala, jedna z nejhorších nocí. (Takovýto stav jsem měla podruhé v životě, když to bylo poprvé, tak jsem další den už byla v pořádku.) Když jsem došla domů, šla jsem spát, po probuzení jsem myslela, že vše bude v pořádku, ale nebylo.. jakoby nějaká část mého mozku byla stále zasekaná nebo spala, nevím jak to vysvětlit, nejvíce to vnímám hmatem.. nemůžu např. vytáhnout něco z kapsy, rozepnout si bundu a tyto základní věci a taky když jím, to je snad nejhorší, když mám jídlo v puse, je to divný pocit, jako bych neuměla jíst.. Cítím se stále nějakou částí zhulená.. doufala jsem, že to do dneška přejde, ale když stav setrvává, začínám mít hrozný strach, že se nikdy nedám do pořádku. Slíbila jsem si, že už nikdy nebudu hulit, nikdy. Nevíte co se se mnou děje? Je možné mít thc v mozku takovou dobu? Co dělat aby to co nejrychleji zkončilo? Prosím, odpovězte. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za dotaz.
Píšete, že jste v pátek večer kouřila marihuanu z bongu. Následoval 10minutový smích, pak zvláštní stav, kdy o sobě z části nevíte. Ten trval několik hodin. Bohužel zcela nepřešel ani během noci a následujícího dne. Velmi pravděpodobně tedy souvisel s marihuanou, užití jiných drog jste neuvedla. Píšete, že se vám toto stalo podruhé, minule se však stav do druhého dne srovnal.
Dnes je pondělí, dotaz jste psala v neděli.
Většinou stav po užití marihuany odezní v řádu hodin, výjimečně jde o dny až týdny. Výjimečně však může přejít i do chronických psychických obtíží. V případě, že se rozhodnete nevyhledat okamžitě odbornou pomoc, určitě to uddělejte, pokud se vše nevrátí do normálu ani po jednom dvou týdnech. Nejtěžší a nejkomplikovanější je řešit chronické psychické problémy.
Proto jsou i dva dny už na pováženou. Očekávala bych, že i tak se bude stav postupně lepšit. Ale stejně tak je možné, že se to samo plně nesrovná. Marihuana má skutečně potenciál vyvolat i vážnější psychické obtíže.
Pomoci by vám v tuhle chvíli mělo: klid, odpočinek, se stavem nebojovat, nebránit se, nepanikařit, dost pravděpodobně se bude stav lepšit; druhá věc je mít u sebe někoho, s kým můžete mluvit, kdo o vašem stavu ví a rozumí tomu, co se stalo, bude vás zklidňovat.
Na zklidnění můžete pít meduňkový čaj.
Jestli jste doma, kde o věci mluvit nechcete, na klidu vám to asi nepřidá. Pokud se stav brzo nezlepší, nejspíš si i okolí všimne nějakých podivností. Možná budou mít i strach. Zkuste proto zvážit, jestli o všem přeci jenom neříct rodičům. Dost možná se budou zlobit, budou naštvaní. Na druhou stranu nebudete první, v určitém věku rodiče podobné experimenty mohou očekávat, nebo dokonce mít svá podezření. Nejspíš by se vám i dost ulevilo.
Další variantou může být kontaktovat nízkoprahový klub mládeže, kde byste mohla poměrně bezpečně vše probrat a zjistit jaké máte možnosti. Dost možná budou mít v kontaktu i psychiatra, který bude mít s obdobnými problémy zkušenost. Ten by mohl pomoci stav zklidnit krátkodobým nasazením léků.
Níže přikládám odkaz na web, kde najdete kontakty na nízkoprahové kluby pro mládež. Jejich služby jsou zdarma a anonymní. Kdybyste si nevěděla rady, neváhejte znovu napsat třeba i do skryté poznámky a doplňte, která větší města jsou vám dobře dostupná.
Slibované kontakty:
http://www.streetwork.cz/index.php?option=com_content&task=category&id=16
Vyberte nejprve město a pak dle barev hledejte nízkoprahový klub pro mládež.
Do budoucna je nejspíš velmi rozumné marihuanu, ale i jiné halucinogenní látky, neužívat (včetně extáze, pervitinu apod.), a být při nakládání s veškerými drogami velmi opatrná. Zdá se, že jste v tomto směru velmi citlivá, což by mohlo vést i k vážnějším psychickým problémúm.
Budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí. Držím palce, aby bylo co nejdřív lépe.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.