půl roku abstinence přítele od pervitinu
Gábi
Ahoj,přítel,kterého jsem dlouho neviděla,se mi přiznal,že užíval pervitin a půl roku abstinuje.|Zadlužený je kvůli této droze,dochází,pravidelně do zaměstnání,pije max.pivo+cigarety a řekl,že mu pervitin nic nedal,má k němu odpor a akorát,se kvůli němu fin.zadlužil.Jaká v procentech je možnost,že by mohl znova začít užívat pervitin a v jakém psych,stádiu nyní je po půl roce abstinence s pervitinem.Je pro velice důležité co nejdříve znát odpovědi na tyto otázky.Děkuji Gábi xxxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Gábi, dobrý den.
Bohužel, tohle Vám opravdu říct neumíme. Je možné, že se kamarád pervitinu už nedotkne a dá si život postupně do pořádku. Také je možné, že to třeba nezvládne a k pervitinu se vrátí. Nebo je také možné, že se sice bude snažit bojovat, ale sem tam selže...těžko říct.
Míra pokročilosti závislosti (stejně tak poškození nebo důsledků užívání) nelze objektivně vyhodnotit na dálku s minimálním množstvím informací, bez dalších důležitých informací o situaci celkově a bez osobního kontaktu s dotyčnou osobou.
Pokud byste o celé této problematice chtěla vědět více, můžete u Vás navštívit K-centrum a s kolegy probrat vše co potřebujete.
Kontaktní centrum v Děčíně najdete na Teplické ulici naproti domu Dětí a mládeže, zhruba 500m od Hlavního nádraží. Stačí zazvonit na diskrétní zvonek na levé straně od dveří. Telefonický kontakt do zařízení: 736 758 931 (Po - Pá: 9:00 - 17:00hod.) Email: kcentrum@cssdecin.cz, více zde: http://www.kcentrumdecin.wz.cz/. Zde poskytují poradenské služby i rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám.
Možná by také nebylo od věci, kdyby kamarád navázal kontakt s nějakou odbornou službou (pokud v ní teda není) a nechal si se vším pomoci. Měl by tak rozhodně větší šance v tom všem obstát. V Děčíně je Doléčovací centrum, které pracuje s klienty po léčbě, tedy s lidmi, kteří již drogy neberou. Netuším, zda kamarád nějakou léčbu absolvoval (?). Nachází se na této adrese: Fügnerova 665/18 Děčín I., http://cssdecin.cz/index.php/intervencni-sluzby/d-centrum.
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte se ještě ozvat.
Mějte se zatím hezky, Markéta Kordová