Zavisly otec
Anetica
Zdravim vsechny, chci se vam sverit a poprosit o radu. Je mi 17 let a mam skvelou rodinu, no spis mela jsem. Muj tatinek od svych 15ti let huli. Jak jsem byla mladsi, tak mel o me zajem, bavili jsme se o vsem moznem, jezdili na vylety, ano, byl tvrdohlavy porad, ale kazdy ma chyby.. no ale ted si ani nepamatuje co je vlastne za den. No, travu bych tolik nehrotila, uz pul roku bere heroin. Mysli si, ze se to na nem neda poznat, ale ja to vidim, licni kosti, ubytek vahy.. bojim se ho, je agresivni, zavre se do pokoje a cely den nevyliza. Poti se. Strasne me to nici, byla to osoba, ktera v mem zivote stala na pricce cislo 1. Byl to muj hrdina, ted to ale rict nemuzu.. ja vim a vidim ze potrebuje pomoct, ale taky vim, ze se lecit nepujde a kdyz se ho zeptam, jestli to bere, bud me serve nebo rekne ne. Chtela bych se zeptat, jak a nim zacit o tkm konverzovat. Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je mi moc líto, že ve svém věku musíte řešit takové problémy. Táta na heroinu, to rozhodně není žádná maličkost. Z Vašeho dorazu jsem nepochopila, jestli spolu žijete sami...? Je někdo, kdo by Vám v téhle situaci mohl pomoci? Máma, babička, děda, sourozenci, někdo ve škole? Ti by totiž hlavně měli situaci řešit. S tátou se asi bude mluvit hodně těžko, protože sám moc dobře ví, jak Vám ubližuje, a tak to pro něj bude nepříjemné. Zkuste kdyžtak vystihnout chvíli, kdy bude mít aspoň trochu dobrou náladu a nebude nervózní, pak by to k němu mohlo snad trochu dolehnout. Ale hlavně bych to opravdu neřešila sama, to bude hrozně těžké. Kdybyste neměla v okolí nikoho, na koho se obrátit, můžete kdykoliv zavolat na Linku bezpečí (116111), kde se Vám budou věnovat naprosto anonymně a tak dlouho jak budete potřebovat. A myslím, že by Vám mohli dobře pomoci vymyslet co dál.
Můžete samozřejmě také kdykoliv znovu napsat, budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří.
Držím palce, ať se situace brzy začne řešit,
mějte se co nejlíp,
Jana Žáková