Nejsem až tak na dně.Nebo ano.?
Shaukenn
Je pro mě jěště šance,že přestanu.? v 17 letech jsem prvně okusil pervitin. Nespadl jsem do toho hned,hodně jsem odsuzoval ,, feťáky \'\' dal jsem si třeba 4x do roka... Pak se to zvrtlo,cca od 20ti let jsem doslova ,, aktivní smažka \'\' ale nepovažuji se až za takového feťáka,furt mám v hlavě ,, kamo,je Ti 27 let,Tvé okolí s kterým fetuješ už dávno přešlo na nitrožilní užívání,i lidi co fetují třeba rok,už si píchaj.. Ty ne a rozhodně si nikdy nepíchneš,to by ses na sebe nemohl už nikdy podívat \'\' .. a je to pravda,nikdy jsem si nešlehl,ačkoliv sem k tomu dnes a denně pobouzen,mám stále ( svou čest ?? ) že si vážně nikdy nešlehnu.. už bylo pár situací,že jsem si měl šlehnout,nebo nic... Nedal sem nic.. ale to neomlouvá to,že od 23 let si každý nový rok dávám předzesvětí,že už si nikdy nedám ( šňup ) .. Držím tak něco málo přes měsíc,pak se opiju,kamarád to navrhne a ja už to sháním... Tak si pak říkám ,, ty si vocas.. tak v dubnu máš narozky,od 23 už si nikdy nedám... pak další nový rok... 24 let... nový rok.. 25.. atd.. nejsem ten typ feťáka,který na to musí myslet,kdy už si konečně dám.. Mám to tak,třeba v Pátek večer si dám MEGA ČÁRU ( to mi řika každy že si davam fakt obrovsky,že by z toho měli 3 čáry , cca 0,2g ) ale u mě to nikdy jedním dnem nezkončí,protože ikdybych už neměl,tak minimálně ještě v sobotu neusnu,ikdyž jsem už unavený.. Takže mý fetování se většinou protáhne na min.2 - max 4 dny .. v Pátek začnu,další mega čára v sobotu večer a v neděli večer jdu spát ( když usnu,s tim mam hrozny problem ) takže v pondělí se vzbudím čistý,s totální nechutí z představy,že bych si měl zas šňupnout,uplně fuj.. tak to pokračuje den za dnem.. bavim se bez toho,jsem s přáteli,v práci,venku.. ale po cca týdnu,co sem si nedal,začínám mít choutky se zas sjet.. a takhle to mam už pár let... 1-4 dny fetuju,tejden spim,a furt dokola... Je mi 27 a v mým okolí jsou totální smažky,na kterých to poznáte,jen kolem vás projdou.. Já mezi tuhle gardu prozatím nepatřím,nevím čim to je,že někdo fetuje rok a tak moc ho to poznamená.. a já tolik let a nikdo kromě těch s kterýma beru,to na mě nikdy nepoznal ( žiju s prarodičema od malička,nikdy bych nechtěl,aby se dozvěděli,že beru drogy.. a to se vídáme denně,i v ty dny kdy sem pár nocí nespal a jsem sjetej,dokážu se ovládat a chovat se naprosto normálně.. Rodina se to nesmí dozvědět... zkrátka,10 let fetovat je už fakt dost,ikdyž to na mě není poznat,uvědomuju si že pro zdraví to rozhodně dobrý není... Hlavně,když už si tolik let říkám že přestanu a myslel sem to vážně,a stále se mi to nedaří... To už budu jako šňupat,dokud mi nevyteče mozek.. ?? Chtěl bych založit rodinu.. Né hned,ale do pár let.. A to rozhodně je nepřijatelné,dokud budu uživatel... Tak.. Jak na tom jsem..??

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podle toho co píšete Vám určitě ještě celý mozek nevytekl, řekla bych, že dost dobře víte, jak na tom jste. Taky asi dost dobře víte, co byste chtěl a co už nechcete. Jen se pořád pouštíte tou stejnou slepou uličkou. Když si člověk dává spoustu let ve stejnou dobu stejné předsevzetí a ono to pořád nevychází, je asi na čase si přiznat, že tudy cesta nevede. Jenom samotnou vůlí to zřejmě zatím neurvete a bude potřeba i něco změnit. Pokud se snažíte abstinovat v prostředí, kde Vám někdo denně nabízí a kde není skoro nikdo, kdo by nebral, je to předem prohraný zápas. Kromě toho, co máte pak s takovými lidmi společného? Musíte si tam připadat dost podivně, ne? Taky další látky, které ovlivňují psychiku (THC, alkohol) zrovna nepodporují silnou vůli a čistou hlavu. Je známá věc, že pro lidi po léčbě je jednou z nejrizikovějších věcí ne droga samotná ale alkohol, protože rozvolňuje ostražitost a vůli. A totéž platí o marihuaně. Je tedy potřeba pracovat i s tímhle, neříkám, že je nutná zrovna úplná abstinence od všeho, když byste byl zásadně proti, ale alespoň dočasně omezit a užívat tzv. kontrolovaně.
To jsou jen stručné nápady, ale každý je jiný a potřebuje něco trochu jiného. Proto by myslím  nejrychlejší cesta byla objednat se ambulantně třeba k někomu do Káčka (to se dá i anonymně) a tam udělat plán šitý Vám na míru. V Liberci funguje Most k naději, asi už to za ta léta znáte...
Mimochodem, jestli jste před deseti lety dokázal nahrát takové věci, na které odkazujete ve skryté poznámce, tak by byla asi dost škoda zahodit se na zbytek života s perníkem. Zkuste ten čas využít líp, určitě na to máte.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří pohnout dopředu,
s pozdravem
Jana Žáková