diazepam
doktorka
Dobrý den.Prosím Vás o radu.
Jsem zubní lékařka.Měla jsem problémy se
synem.Trpěla jsem nespavostí.Užívám 15let 2,5 mg. diazepam.Nyní jsem již v důchodu a chtěla bych s diazepamem skončit.
Prosím o Vaši radu, zda to zvládnu sama a jak mám postupovat.
O všech rizicích mám povědomí.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
2,5mg diazepamu určitě zvládnete vysadit sama. Dejte si čas, klidně několik týdnůi dva až 3 měsíce. Nejdřív znižte na 1/4 tbl., užvejte jak dlouho budete potřebovat a pak vysadíte i tu poslední 1/4. Pokud jste zvyklá užívat tolik let prášek na spaní, tak určitě i psychicky bude těžší neužívat vůbec nic a usnout. Lepší by bylo, kdyby ste ze začátku nebo alespoň do ty doby, než se upraví spánek, užívala na spaní lék ze skupiny antidepresiv, které zároveň zlepšují spánek. Než vysadíte kompletně diazepam, objeví se už hypnotický účinek antidepresiv a bude se Vám líp usínat bez diazepamu. Předepisuje se například trazodon, mirtazapin nebo agomelatin. Antidepresiva se dají po půl roce vysadit, pokud se budete cítit dobře.
Přeji Vám, ať se Vám úspěšně povede zbavit léku na spaní,
s pozdravem
VP