599231
Kjara
Zdravím a mockra dekuji za vaše odpovědi a pomoc,tuhle stránku jsem navštívila poprvé a moc to tu neznám ale velice si vazim vašeho přístupu a rychle odpovědi vše co jste mi poslal jsem procetla už po druhy
Jen se nemohu dočíst toho co následuje když se žloutenka b \"probudí \" a kdy se může probudit a jestli to bejva časté
Ale nevadí zeptal se svého lékaře az půjdu za rok na kontrolu
Mockrat tedy děkuji za vaší pomoc a za uklidnění ted už si na vše dam pozor
Pěkný,pohodovy den
Naschledanou

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím,
o opětovném probuzení žloutenky B nic nevím. Neléčená žloutenka B, však může přejít do chronického stadia.
Hepatitida (žloutenka) typu B je virové onemocnění jater. V neléčené formě může způsobovat jaterní selhání, cirhózu jater, nádorová onemocnění a v některých případech i smrt.
Žloutenka typu B se přenáší infikovanými tělními tekutinami:
-        krví, spermatem a vaginálním sekretem
Nejčastěji způsoby přenosu:
-        nitrožilní aplikace drog nebo léků
-        tetování, piercing
-        nechráněný pohlavní styk
-        používání společných hygienických potřeb (zubní kartáčky, holicí strojky)
-        při porodu nebo kojení, z nemocné matky na dítě
-        manipulace s infekčním materiálem (riziková povolání)
Inkubační doba, tedy doba od nákazy k propuknutí prvních příznaků,
je 4 týdny až 6 měsíců (nejčastěji 2 - 3 měsíce)
První příznaky onemocnění jsou velmi podobné příznakům chřipky:
-        horečka, únava, slabost, nechutenství, nevolnost, bolest kloubů, kožní vyrážky
Specifické příznaky - žluté zabarvení kůže, nebo očního bělma, tmavá moč a světlá stolice
V některých případech nemá nakažený člověk vůbec žádné příznaky onemocnění.
Akutní stádium nemoci trvá několik týdnů a léčí se podpůrně:
-       klidem na lůžku
-       dietou
-       léky
-       bylinami podporujícími funkci jater (Ostropestřec Mariánský)
Neléčená žloutenka typu B může přejít do chronické fáze, kdy je léčena Interferonem (lékem ovlivňujícím imunitní systém) a antivirotiky.
Nejlepší prevencí žloutenky typu B je vyvarování se rizikového chování a očkování, které po absolvování základního schématu poskytuje dlouhodobou až celoživotní ochranu.
Z důvodu přenosu pohlavní cestou je významnou prevencí používání kondomu.
Kontakty na některá zařízení, poskytující bezplatné testování:
Hepatologická ambulance a poradna Remedis
Vladimírova 10, 140 00 - Praha 4
Telefon: +420 226 216 200, +420 226 216 203
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: www.remedis.cz
Fakultní nemocnice v Motole
Oddělení infekční
V Úvalu 84
150 06 Praha 5
Telefon: +420 224 436 905, +420 224 436 901
Web: www.fnmotol.cz
Mějte se a držte se!
Amrit Sen.