Antidepresiva, marihuana
Lucie
Dobrý den,
Měla bych dotaz. Mám těžkém těžké životní období, zhubla jsem 12kg,padaji mi vlasy. Po dvou měsících jsem konečně promluvila o problémech a šikaně na pracovišti, bývalé závislosti na perníku, ztráta partnera, finanční zatížení a trpící rodina... mám se objednat k psychiatovi. Byly mi předepsaný antidepresiva, ale mým lékem je marihuana. Užila jsem léky a měla jsem stejný pocit útlumu a nálad jako při kouření trávy.
Vím, že obecně marihuana, druhů indica, má utlumujici účinky, ale bojím se, aby kombinace ještě více rozhodila můj, už velice bídný stav.
Zároveň nejsem zastáncem léků...
Prosím o informaci, je mi 23let, neměla problém s psychikou, marihuanu kourim od svých 16let, od 20 téměř pravidelně.
Děkuji za info.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Chápu, že používáte marihuanu jako "všelék", ale nemyslím si, že je to uplně vhodné. Máte problémy, které Vám na náladě nepřidají. Hubnutí může souviset s depresí spojenou se stresem. Určitě bych doporučovala marihuanu vysadit alespoň do té doby, než se dáte do pořádku. Antidepresiva Vám pomůžou získat sílui k řešení problémů a stabilizují Váš psychický stav. Nebudete "jiným člověkem", nezmění Vás tak, že by ste "stratila sama sebe". Antidepresiva Vám jenom pomohou překonat těžkou životní situaci. Jako každé jiné léky by se ani antidepresiva neměly kombinovat s jakýmikoliv omamními látkami nebo s alkoholem. Účinek antidepresiv se nedostavuje hned, ale až přibližně po 3 týdnech. Taky se antidepresiva neberou celý život, ale půl roku po stabilizaci nálady a pak se vysazují. Doporučila bych Vám dát tomu šanci a vynechat marihuanu alespoň na nějaký čas. A ambulantního psychiatra určitě navštivte.
Přeji hodně sil,
s pozdravem
VP