Pervitin
Anonyym
Dobry den,chtela jsem se zeptat. Můj pritel si obcas veme pervitin,ale ja nikdy ani bych se toho nikdy nedotkla. Jen mi prijde ze kdyz si to vzdy veme, mam usta plnych puchýřku. Je to z toho? A muzu mit z toho nejake trvale nasledky,muzu to mit taky v celem tele?

Odpověděl: Amrit Sen
Anonyme, zdravím Vás.
Díky za důvěru, nejspíš Vás zklamu, internetové poradenství má své limity. Takto na dálku nikdo příčinu Vašich potíží určit nedokáže.
To může pouze lékař, poté, co ho navštívíte, případně po absolvování dalších vyšetření.
Stává se, že z řady příčin, které souvisí s užíváním pervitinu, například dlouhodobým nedostatkem vitamínů, nedodržováním pitného a stravovacího režimu, nedostatkem spánku a odpočinku, zanedbávání hygieny, včetně ústní, ztrácí imunitní systém a lidský organismus, potřebnou obranyschopnost. Pak je snáz napadnutelný viry a bakteriemi, neblahý vliv užívání drog se může projevit mnoha zdravotními komplikacemi.
Další věc je, že "zaťatý" intoxikovaný uživatel, mívá nejrůznější "záseky", které nedokáže vůlí bezpečně ovlivnit. Často například "okusuje", ohryzává, místa v ústní dutině, nejčastěji tváře a jazyk. Poranění se snadno infikují a někdy i obtížně hojí.
Že byste se infikovala, tedy možné je, stejně, jako skutečnost, že puchýřky ve Vašich ústech s užíváním pervitinu přítele, nemusí nijak souviset.
Je dobře, že máte o svůj zdravotní stav starost. Trvalé následky, nebo strach, že máte puchýřky v celém těle, bych za jiných okolností přisoudil spíš stihomamu, Vy ale píšete, že pervitin neužíváte.
Jak jsem psal, nečekejte a určitě k lékaři zajděte. Nerad bych Vás strašil, ale připravte se na to, že problémů, nemám teď zdaleka na mysli zdravotních, bude přibývat a ten současný, aniž bych snižoval jeho závažnost, Vám bude možná připadat, jako procházka růžovým sadem.
Další moje doporučení, s respektem, že jde pouze o Vaši soukromou věc, zní, prchněte ze vztahu s uživatelem drog, dokud je čas.
Kdybyste se potřebovala dál poradit, doptat, napište. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, můžeme Vám poslat kontakty na bezplatné, anonymní služby, kde si o situaci můžete naprosto nezávazně popovídat. V týmech služeb bývají i zdravotnice, které se na Vás mohou podívat a poradit ohledně zdravotních potíží.
Nejlépe je předem zavolat a domluvit termín schůzky. Nesejde na tom, jestli oslovíte pracovníky adiktologické ambulance, AT poradny, nebo nejbližšího kontaktního centra.
Jak můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat kontakty na bezplatná zařízení v okolí, sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, nebojte se napsat,
Amrit Sen.