kouření marihuany
Petronilho
Dobrý den,
zjistila jsem že moje 16 letá dcera kouří marihuanu. Poprvé jí zkusila, když jí bylo cca 14 let - toto mi přiznala, ale jen jako pokus. Od té doby co je na střední škole jí kouří častěji, podle svých slov 2-3 týdně. Jak mám toto řešit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
záleží na tom, co je pro Vás přijatelné. To by měla jasně vědět i dcera a pak by také měla vědět, co se stane, když tyto podmínky nedodrží. Pak je také důležité se s dcerou otevřeně bavit o tom, proč marihuanu kouří, co jí to dává, co by pro ni znamenalo se jí vzdát. Je dobré sledovat objektivní ukazatele toho, jestli má potíže - jestli např. zanedbává školu, má absence, zhoršený prospěch, jestli se mění její kamarádi, jestli opustila své koníčky atd. Pokud s Vámi komunikuje, ptejte se jí, co by jí mohlo marihuanu nahradit, jestli by třeba stála o to trávit více času s rodinou a jak apod.
Často to není jednoduché a je lepší takovou vzájemnou dohodu o tom, jak bude dítě doma fungovat, tvořit ještě za přítomnosti někoho neutrálního. Pokud by se tedy dohoda nelepšila, můžete zkusit navštívit společně některé z center, která pracují s rodiny uživatelů. V Praze se můžete obrátit na naši Poradnu pro rodiče Sananim http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.