Přítel
Petra
Dobrý večer,mám na vás otázku. Mám přítele žijeme spolu. Já jsem v životě několikrát zkusila pervitin,ale nikdy mě.tato.droga nepohltila ani nenadchla.. můj přítel tvrdí že není závislý.ze droga mu vždy pomohla vyjádřit se.. ze ji má pod kontrolou. Párkrát měl narážky na mě jestli náhodou neberu ze málo spím ale já mám svědomí čiste. Nevím co mám.delat když mu neco reknu ze mu pokutu začne mít.kecy ze problém nemá. Jsem zoufalá

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Petro,
jestli tomu dobře rozumím, máte pocit, že přítel má s pervitinem problém, který si sám nepřipouští. Naopak ho popírá.
Rozumím tomu, že pokud vám na něm záleží, byla byste raději, kdyby pervitin neužíval. Rozhodnutí v tomto směru je však pouze na vašem příteli.
Příteli můžete nabídnout zprostředkování kontaktů na odborníky a zvážit, za jakých podmínek ho chcete dále podporovat. Nemá cenu mu ničím vyhrožovat, pokud nedokážete svým slovům dostát. Pokud s ním budete zůstávat i přes jasný požadavak, aby s drogami skoncoval, pak svým způsobem s jeho užíváním drog a chováním souhlasíte. Vy můžete být nyní ten, kdo nastaví jasné hranice, kdo bude mluvit o svých obavách a pocitech, o tom, že vám záleží na příteli, ale i na sobě samé. Pokud budete sama zoufalá a vyčerpaná, nepomůže to nikomu.
Možná by vám pomohlo obrátit se na poradnu pro rodiče a blížké uživatelů drog. Mohla byste tam situaci probrat, nikdo by vás ani přítele nesoudil, naopak by vám nabídl pochopení a pomohl hledat cesty, jak s přítelem komunikovat tak, aby se situace změnila. Pokud by vám taková forma pomoci dávala smysl, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakty.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče v Žitné. Jejich služby jsou bezplatné, stačí se dopředu telefonicky objednat (nebo nechat vzkaz, zavolají zpět).
Poradna pro rodiče Sananim
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Tel. +420 284 824 234
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Více info o poradně najdete zde.
Kdyby bylo potřeba, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.