poslední peklo..
Nina
Dobrý den, včera ráno jsem po tom co jsem si dala podstatně víc než normálně dostala svou v pořadí třetí toxickou psychózu. Ty předešlé dvě byli peklo, ovšem to co jsem zažila (a chvilkami stále zažívám) ze včerejšího rána na dnešek se s předchozími zážitky nedá srovnat. Pervitin beru cca 4 roky, z toho 2 roky nitrožilně, a přibližně 5 let kouřím trávu. Ovšem po včerejším zážitku se bojím i \\\\\\\"potáhnout\\\\\\\" z jointu. během 24 hodin jsem postupně zažívala téměř všechny příznaky toxické psychózy. Nejprve přišly sluchové halucinace, ale ne ty, při kterých sem tam zaslechnete nějaký hlas, šum , kroky nebo rány jako tomu bylo při předešlých stavech, Zřetelně jsem z úplně prázdného domu slyšela mluvit několik z mých kamarádů jak se přede mnou schovávají, jak jsem jim odporná atd.. I když jsem celý dům prohledala 3x a nikoho nenašla, hlasy jsem slyšela stále zřetelněji. Poté následoval pocit, že mě sledují všichni a všechno kolem mě. Měla jsem neuvěřitelný strach. Po té , co jsem utekla k sobě do pokoje následovaly halucinace a vidiny. Viděla jsem všechny své kamarády pod mým domem, jak se schovávají v korunách stromů, natáčí mě a smějou se tomu, jak jsem bezmocná. Jednoho z nich jsem dokonce cítila jak stojí na mém balkónu a přes mezírky v roztažených roletách mě s hysterickým smíchem pozoruje. I když jsem si lehla na zem, zadělala rolety a zavřela všechny dveře jsem stále věděla, že mě vidí. Potom následovaly halucinace, při kterých jsem jasně cítila jak si někdo neustále stoupá za mě a dýchá mi na záda a krk. Byla jsem naprosto bezbranná, všechno do sebe tak neuvěřitelně zapadalo, že do teď stále trochu věřím tomu, co jsem viděla. Když jsem vycházela z domu utíkala jsem do auta.(Neřídila jsem já, ale má matka.) Ovšem i auta spolu byla předem domluvená a celou cestu nás neustále pronásledovala. Doslova jsem nemohla odtrhnout oči od zpětných zrcátek. Po té se vše opakovalo i v sousedním městě, kde žijí moji rodiče. Opět jsem cítila, jak všichni běhají po střeše a jsou schovaní v korunách stromů odkud se mi smějí čím dál víc. Bylo to peklo doslova a do písmene. Do teď vidím obrysy stínů a slyším nezřetelné hlasy .. NECHCI UŽ NIKDY zažít něco takového, mám strach že se tyto stavy vrátí i bez drog, protože už od svých 12 let trpím depresemi a silnými stavy úzkosti. (Je mi 18 let..) Prosím, poraďte mi co dělat..

Odpověděl: Markéta Kordová
Nino, dobrý den.
Při chronické intoxikaci, užití vysoké dávky (lze i po jednorázovém užití) se může rozvinout toxická psychóza ve formě paranoidně-halucinatorního syndromu (mezi uživateli slangově řečeno ,,stíha"). Což je stav velmi obdobný stavům, kteří prožívají osoby u kterých je diagnostikována schizofrenie. S tím rozdílem, že pokud se látka nadále neužívá, toxická psychóza postupně slábne, až odezní zcela. Také nelze opomenout skutečnost, že jakékoliv užití drogy (včetně THC), může u disponovaných jedinců vyvolat velmi vážné psychické problémy, které se pak zdlouhavě léčí. S dalšími konzumacemi nepříjemné stavy a prožitky gradují a mají vzestupnou tendenci.
Takže, když to shrneme, rozhodně už s NIC nekonzumujte (ani alko a THC). Pokud by tento stav neodezníval, nebo dokonce sílil, doporučuji navštívit specializovaného lékaře (psychiatra pracující se uživateli drog).
Netuším, kde žijete. Pokud je Vám dostupná Praha, doporučuji se obrátit na naše zařízení, které se na problematiku psychických potíží v souvislosti s užíváním nelegálních drog specializuje. Můžete s kolegy bez obav otevřeně probrat vše, co se Vašeho užívání a následků týká, potažmo stavů, které prožíváte.
Specializované ambulantní služby CADAS, SANANIM
Adresa 1:
Žitná 51
Praha 1
Tel: 603 831 815
(mapa)
Adresa 2
Spálená 12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Telefon: 222 924 245, 702 036 240
Email: cadas@sananim.cz
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Před návštěvou je zapotřebí se objednat na telefonním čísle 222 924 245 nebo 603 831 815.
Pokud se nacházíte ve vážné krizi či ohrožení života, můžete přijít bez objednání.
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/prijem-klientu.html
Jestli je pro Vás Praha daleko, napište, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat jinam.
Ozvěte se!
MK