Prosim o radu.
Dermacol
Dobry den prosim vas potreboval bych poradit co mam dal delat.Je mi 20 let a uzivam pervitin 3 roky a to co dva dny(kourenim).Nasekal jsem si kvuli toho dluhy.Sice pracuji ale skoro vsechno dam do toho svinstva.V praci mi to dela kolikrat problemy.Nechci skoncit spatne dokud by to jeste slo.Lecit se nechci za zadnou cenu.Nevypadam jako fetak bezne to na me nikdo nepozna spis se prozradim sam svym vystresovanym vyrazem.Uz citim ze mam z toho v hlave pekny binec..Ty myslenky podezrivave ze se o me lidi a znami bavi ze beru drogy protoze ja jsem typ toho hodneho mileho sympataka kluka.Strasne mi to srotuje v hlave co jsem za ten den komu rekl jak se choval apod.Proste ten trysk spatnych hororovych myslenek.A to nastava tehdy kdyz toho vykourim vic to znamena za 500,- davka.Kdyz vykourim davku za 2 stovky tak musim zase.No hrozne jsem v tom zacarovanem kruhu kdy je to porad do kola to same.Kdyz to neberu jsem svuj ten usmevavy v pohode kluk.Ale kdyz si dam tak ano udelam si vse uklid a proste ve vsem poradek ale pak mam jit spat protoze vstavam do prace a tim zacnou ty stresy a deprese jak budu v praci fungovat a vypadat kdyz jsem nespal a s drogama v sobe.To pak vypadam jako vystresovany zombie.Hodne mi to hraje na psychiku.Ta droga neco mi da ale hodne bere.Chtel bych nad tim mit kontrolu ovladat tu drogu a dat si ji treba jednou za cas nebo o vikendu ale uz ta droga ovlada me.Uz

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Reaguji na oba dva Vaše příspěvky naráz.
Moc Vás asi nepotěším, ale na Vaši otázku moc radu nemáme. To jak to s Vámi bude dále vypadat, záleží především na Vás a na tom, jak se k celé záležitosti postavíte. Ke konzumaci drog patří i etapy, kdy samotná droga již nepřináší takový zážitek, který je očekávaný a který buď může dotyčná osoba nalézt v jiné droze, přebít tak svou závislost jinou závislostí na jiné látce. Což bych rozhodně nedoporučovala, protože to v samotném výsledku vůbec nic neřeší. Závislost se tím stává komplikovanější, čím déle trvá, tím se násobí poškození organismu, psychiky, stoupá tolerance, sílí samotný návyk, i u jiné případné konzumující látky postupem dojdete k tomu, že to není to, co byste očekával... Je to začarovaný kruh.
Rozhodně rozumnější je se pokusit drogy ze svého života vypustit. Není to sice úplně jednoduché, ale rozhodně to není nemožné. Život se závislostí nijak zvlášť snadný také není a utrpení, které závislá osoba prožívá je mnohem komplikovanější než samotné vysazení, kterého se může mnohdy konzumující osoba zprvu obávat. Rozhodně bych doporučila, abyste si o všem, co se Vám honí hlavou, došel osobně popovídat a informoval se tak o možnostech, kterých byste případně mohl využít. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se sám svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Pokud byste nevěděl, kde u Vás K-centrum je, tak napište a uveďte, odkud jste. Pokusíme se Vám vyhledat vhodný kontakt. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na naše zařízení, zde:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186, 605 240 501
Email:  kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Mějte se hezky a zvažte to. Držím palce!
S pozdravem, MK