UžívÁní pervitinu
Monny
Dobrý den. Obracím se na vás s dotazem kdy už nevím kudy kam. Pervitin jsem začala brát před 3lety. Ale jsem silnější tak to na mě tolik nikdo nepoznal až když mě odvezla sanitka a rodiče se vše dozvěděli. Pervitin užívám nitrozilne . Podstoupila jsem i detox ale marně. Vše začalo kdy mi přítele zavřeli na (let do vězení. Neumím se tím vyrovnat. Jsem i odsouzená podmínkou za prodej drog. Rodiče mě vyhodili ale nedivím se jim. Jen to sama už nezvladam ničím se víc a víc. Zůstala jsem na vše sama.
Hodně ztráta peněz za pervitin a automaty.
Potřebovala bych obrovskou radu kudy dál :( .

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Monny,
je dobře, že jste napsala. Ačkoliv závislosti na pervitinu a automatech Vás nemůže zbavit nikdo jiný než Vy, můžete se obrátit na lidi, kteří Vám budou oporou. Pomůžou Vám, abyste ze situace, která se Vám aktuálně může jevit bezvýchodná, našla cestu ven. Sama uvádíte, že se toho sešlo více - přítel je ve výkonu trestu, Vy sama jste v podmínce, rodiče Vás vyhodili, peníze mizí v automatech... to je opravdu velká nálož pro jednoho člověka. Máte proto plné právo cítit se tak, jak se cítíte; máte plné právo cítit se bezradná.
Možná je ten správný čas udělat zásadní změnu v životě. Možná nastal ten správný čas jít se se svými závislostmi léčit (samotný detox nestačí, je třeba delší a intenzivnější léčba, např. v psychiatrické nemocnici či terapeutické komunitě). Přemýšlíte o tom? Jste v kontaktu s terénními pracovníky či kontaktním centrem? Kontaktní centra kromě výměny stříkaček a jehel poskytují také bezplatné poradenské služby. Odkud jste? Můžeme Vás nasměrovat, kam se obrátit. Je důležité, abyste své trápení s někým sdílela. Věřte, že každá situace má řešení - i ta Vaše!
Napiště prosím, jak to vidíte.
Jiří Tupý