Detox marihuany
pepa
Dobrý den,
4 měsíce jsem hulil marihuanu cca 2 gramy za týden. Před týdnem jsem přestal a od té doby mám deprese, stres, pocit úzkosti a smutku. Poslední 4 dny užívám L-Tryptofan a chtěl bych se zeptat, jak dlouho trvá detoxikace marihuany a za jak dlouho bych se mohl zase cítit fajn a bez těchto příznaků. Prosím o radu, jak se toho co nejrychleji zbavit, protože mě skoro nic netěší a nemám dobré nálady.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bývá vcelku logické, že po vysazení si marihuana vybírá svou daň a nějakou dobu to trvá, než se vše vrátí k normálu. Předpokládala bych, že nejhorší budou první dva týdny, a do dvou měsíců, že se většina věcí srovná. Samotná detoxifikace organizmu může trvat ještě o něco déle, ale těžko říct. To už záleží na spoustě proměnných.
Vy jste hulil intenzivně 4 měsíce. Nevím, jak jste to ale měl s náladami před užíváním, nebo jestli jste třeba hulil už nějakou dobu před tím, jenom né tak intenzivně. Nebo jestli jste neužíval něco jiného. To všechno by mohlo mít na celkovou dobu "rekonvalescence" vliv. Trpěl jste na deprese nebo nějaké poruchy nálad v minulosti?
Obecně se v době, kdy člověk vysazuje, doporučuje si trochu plánovat čas, zaplnit zejména ty části dne, které jste měl spojené s hulením, držet se pravidelného režimu, dodržovat spánkovou hygienu, být v kontaktu s přáteli, se kterými můžete mluvit i o tom, že vám není dobře právě proto, že jste skončil s hulením. Pokud by se situace v horizontu týdnů nelepšila, nebo pokud byste stál o kontakt na odborníky, kteří by vám mohli dát prostor o všem hovořit, pak napište.
Píšete, že užíváte L-tryptofan, nejspíš v kombinaci s vit. B6, což nemusí být špatný nápad. Účinek ale pocítíte až po několika dnech, minimálně po týdnu, spíše déle. Je potřeba, aby se vytvořila hladina. Držte se doporučeného dávkování a času užívání. Pokud máte problémy s usínáním, přidejte meduňku a vyhněte se pití enegry drinků, kofeinu a teinu. Nuťte se do pohybu, sportu, kontaktu s přáteli.
Naše organizace lidem, kteří končí s hulením, nabízí kromě možnosti individuálního kontaktu i stránky www.koncimshulenim.cz, kde najdete online léčbu, podporu na 6 týdnů s cílem buď hulení omezit, nebo s ním skončit docela. Jedná se o formu kognitivně-behaviorální terapie doplněné chaty s garantem (v tomto případě se mnou). Kdyby vás to zajímalo, můžete se registrovat.
Jinak přeji hodně sil, trpělivost a pevnou vůli. První dny máte za sebou, postupně by se to mělo lepšit.
Stačí to takto?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.