test na thc v moči
Fox
Fajčil som v sobotu okolo 1 hodiny ráno jointa a na to som zistil že mám ísť vo štvrtok na test na thc v moči viem , že je tam pravdepodobnosť že bude test pozitivný ale chcem sa spýtať či sa neda nieako znižiť thc v tele počul som že citony znižujú alebo zriedenie moču ale všetko je také neisté nevedeli by ste mi poradiť čo naozaj pomôže?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel neexistuje žádná zaručená metoda, která by ovlivnila výsledek, vyjma podvodu. Jediné, co skutečně pomůže, je abstinovat. Není prokázáno, že by v tomto ohledu měly vliv na diskusích často doporučované detoxifikační čaje či cokoli podobného.
Pokud nejste pravidelný kuřád a šlo o jednorázové užití po dlouhé době, pak byste mohl mít výsledek testů negativní (screeningové testy by nemusely reagovat). Nejjednodušší způsob, jak to zjistit, je udělat si obdobně citlivé screeningové testy sám. Ty můžete koupit v lékárně, případně vám je objednají. Většinou stojí +/- 100 Kč (záleží na tipu, spolehlivosti apod.).
Jinak je potřeba rozlišit mezi testy screeningovými, které se často, pokud jde o THC, dělají z moči či slin, a testy konfirmačními, provedenými v laboratoři. Pokud vám vyjdou screeningové testy i po 4 dnech od jednorázového užití reaktivně, pak (pokud jde o práci nebo řidičský průkaz) určitě trvejte na testech laboratorních. Výsledek screeningových testů může vyjít falešně positivní i falešně negativní a to z mnoha důvodů, mimojiné i proto, že testy mohou reagovat i na pasivní metabolity, případně vyjít jednoduše chybně.
Pokud byste stál o podrobnější odpověď, pak zkuste k vašemu konkrétnímu případu napsat víc - proč a jak budete testován, jak často užíváte apod.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.