Doktor
Julča
Ahojky. Včera jsem kouřila travku a v pondělí jdu na kontrolu k doktorovi chce abych donesla i moč. Přijde na to že jsem hulila? Dik Julca

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Julčo.
Za jakým účelem máte k doktorovi moč přinést? Ne vždy, když po Vás chce lékař přinést moč, ji následně bude testovat na přítomnost drog. Většinou se moč k lékaři nosí za jinými účely - a v takových případech nebývá testována zároveň i na přítomnost drog.
Abychom Vám však odpověděli. U pravidelných uživatelů marihuany je možné detekovat stopy THC v moči i po 30 dnech abstinence (výjimečně i déle). Velice zde záleží na intenzitě a frekvenci předchozího užívání. U občasných kuřáků je detekovatelnost THC v moči kratší (přibližně do 14 dní). A pokud jde o jednorázový experiment, bude THC v moči detekovatelné jen pár dní. Roli zde bude hrát také to, o jaký model marihuany se jednalo - čím vyšší obsah THC (skunky), tím déle zůstane v těle. A dále záleží také na schopnosti každého jednotlivého organismu vypořádat se s odbouráváním THC z těla - u každého je trošku jiná.
S pozdravem
Jiří Tupý