nechapu
kvetaxx
Dobry den.Pisi vam kvuly synovy je mu 25 let a nejmene 4 roky uzival heroin,nyni je pod dohledem soudu kdy ma ulozene leceni (zapomel jsem napsat ze zijeme v UK) chodi denne pro nejaky tekuty lek ,nedavno mu delaly test ktery byl negativni.ALE od te doby ma jeste vetsi spotrebu penez(jako pravy fetak do prace nechodi a vidira matku) nechapu co dela bere kazdou chvilku popel ze vsech popelniku?? (potrebuje to na uzivani jine drogy?? mladsi syn neprimo prikyvl na kokain nebo krek.mate nejake inormace o tomto(myslim popel z cigaret??) dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
syn zřejmě dochází na methadon, ten bývá v tekuté formě.  Nejedná se tak úplně o lék, ale o substituci, tedy náhradu za nelegální opiát heroin. Je to také opiát, ale s trochu jiným účinkem, levný a vydávaný většinou zdarma (alespoň v ČR). V rámci substitučního programu se obvykle dělají i testy na různé drogy, aby nebyl dotyčný v programu zbytečně. Obvykle se nedělají jen na heroin, ale i na další, nemusí to být ale pravidlem. Je možné, že syn kombinuje methadon s kokainem nebo crackem. Tomu by odpovídala spotřeba peněz, mělo by to být ale poznat i na chování. Po pravdě nevím, k čemu by synovi byl popel z cigaret, to myslím není nic typického pro uživatele cracku. Ale vzhledem k tomu,ž je tato droga se u nás skoro neužívá, nemám o ní moc informací. raději se tedy zeptejte syna, proč si toto myslí.