Závislost na Hypnogenu
Lukáš
Dobrý den, cca před rokem se začaly stupňovat mé soukromé problémy, nejprve v partnerských vztazích, poté i v zaměstnání. Nemohl jsem spát, a když už jsem usnul, tak jen na 2 - 3 hodiny. PL mi na to předepsal Hypnogen 100 tbl 10 mg. Zpočátku to zabíralo. Teď už však cca 3 měsíce se mi to vymkol z ruky. Abych vůbec usnul musím vzít tak 15 tablet a při probuzení v noci též. Začínám pociťovat únavu a nervozitu a dokonce se mi stalo, že jsem si párkrát při nějaké vypjaté situaci musel vzít i přes den na uklidnění. Snažím se to snižovat, ale zatím se mi to moc nedaří. Můžete, prosím, poradit co s tím?

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
škoda že nejste konkrétnější, v každém případě je jasné, že máte problém a sám si to taky uvědomujete.
Předpokládám, že užíváte tak cca 20 tbl denně, běžné dávky Vám na spaní neúčinkují a navyšujete. To jsou jedny ze základních znaků závislosti, stejně jako k závislosti patří to, že chcete přestat, znížit nebo omezit a i přes nejlepší vůli se Vám to nedaří.
Víte, obávám se, že to sám doma nedáte. S lékama opravdu není legrace a setkávám se se závažnými komplikacemi i život ohrožujícími, pokud se někdo snaží vysazovat sám doma. Ale hlavně jde o to, že se Vám to doma nedaří, i přes to, že se snažíte.
Měla jsem dost pacientů, který se snažili před zaměstnavatelem schovat, že jsou závislý. Řešili to tak, že si v práci vzali dovolenou na 2-3 týdny a nastoupili na detox. Na druhou stranu, zdraví je přednější než zaměstnání a jednou Vás to dožene. Pokud byste se někde rozlámal, porazilo by Vás auto, taky byste skončil v nemocnici a do práce byste nešel a potřeboval byste neschopenku. Psychické choroby jsou to samé, žádný rozdíl, jenom pořád přetrvává jistý stud. Chápu, že ne každý zaměstnavatel je tolerantní k léčbě na psychiatrii, ale práce se najde, zdraví máme jenom jedno.
Můžete samozřejmě zkoušet postupné znižování doma až uplné vysazení, udělat si rozpis, snažit se ho dodržet .. u závislosti to ale moc nejde. Chybí autokontrola ...
Zkuste se zamyslet nad variantou, že si vezmete dovolenou, kterou absolvujete na detoxe...
S pozdravem.
VP