tramal retard a alkohol
idk
Dobrý den. Doktor mi předepsal Tramal Retard 100 mg na bolest, druhý zase Aulin. To podstatné, na co se chci zeptat je, jak přesně působí na tělo pakliže se kombinují tyto prášky s alhokolem. ptám se proto, že chci popít na oslavě a chci vědět možná rizika. popřípadě jak dlouho dopředu bych měl vysadit prášky. a četl jsem, že jste někde zmiňovali že po vysazení prášků, potom co se míchali s alkoholem mohou nastat problémy. Jaké? Děkuji.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
tramadol ovlivňuje (jako každý opiuoid) i centrální nervovou soustavu (CNS). CNS ovlivňuje i alkohol. Potenciace těchto účinků může být velice nebezpečná a v případě předávkování v přítomnosti alkoholu i smrtelná.
Pokud jde o nimesulid, ten ovlivňuje jaterní parenchym a jaterní funkce. Alkohol také ovlivňuje jaterní funkce a pokud se nimesulid kombinuje s alkoholem, potencují se jejich hepatotoxické účinky a poškozují se tak játra více, než je nezbytně nutné.
Nevím jaké "prášky" míníte, po kterých se při kombinaci s akoholem mohou vyskytnout problémy, ale předpokládám, že jsou míněny benzodiazepiny. Tyto léčiva však ve svém dotazu nezmiňujete.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec