Marihuana v moči
Pavel
Dobrý den, před týdnem jsem měl marihuanu, je možné, když jdu za 9 dni na sportovní kontrolu a budou mi brát moč tak to najdou? Zkusil jsem marihuanu poprvé. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Pavle, dobrý den.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC, se pohybují v těchto přibližných obdobích:
detekce moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev - do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny - jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
Nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Nikdy proto nelze předem říci, kdo kdy bude již zcela beze stop - je to velmi individuální.
Pokud chcete mít jistotu, že jste v pořádku, můžete si sám zakoupit volně prodejný test (v lékárnách jsou běžně k dostání) a test si v domácích podmínkách provést. Použití je velmi snadné. Jak sám (dle uvedených údajů výše) můžete vidět, nejdéle se látka drží právě v moči. Pokud tedy budete mít v pořádku tento orientační test z moče, byl by v pořádku i případný test ze slin a krve.
Stačí to takto?
S pozdravem, MK