Práce s drogově zavislými
Nela
Dobrý den,
v budoucnu bych se ráda zaměřila na práci s drogově závislými jedinci.Zatím ,ale nevím na co konkrétně.Jestli drogový poradce,preventista,coaching..Chci se zeptat jaké jsou možnosti a co daná prac.pozice obnáší a dělá .Popřípadě co vystudovat,zda existují kurzy a podobně.Děkuji za odpověď Hezký den

Odpověděl: Markéta Kordová
Nelo, dobrý den.
Vaše nadšení pomáhat závislým osobám je sice moc hezké, ale jde o psychicky náročnou práci. Je nezbytné nejen vzdělání, ale i osobnostní předpoklad, celková odolnost proti stresu, zátěžovým situacím a celkové životní zkušenosti.
Netuším, kolik Vám je let, ani o jakém stupni studia uvažujete SŠ, VOŠ, VŠ (?)...
Tato práce se především nedoporučuje hodně mladým lidem. Během studia například na VOŠ a VŠ (pomáhající profese - psychologie, sociální práce, speciální pedagogika nebo přímo obor adiktologie na lékařské fakultě), student získá plno praktických zkušeností během praxí, které ke studiu patří, může do různých oborů a oblastí postupně pronikat a pak se pro konkrétní oblast rozhodnout. V těchto pomáhajících profesích je také pro přímou práci s klientem potřebná nejen standartní forma běžného studia, ale i projít psychoterapeutickým výcvikem.
Stačí to takto?
Mějte se zatím hezky, MK