Marihuana
dubak69
Zdravím Vás. Měl bych na Vás dotaz. Jsem kuřák marihuany a poslední dobou se u nás v práci objevili časté kontroly pomocí testů ze slin. V práci, nebo do práce nekouřím nikdy! Přesto se bojím, že když na test půjdu mohl by být pozitivní. Rozlišuje se podle zákona zda mám v těle aktiví THC, nebo pasivní THC není problém. Přijde mi, že pokud mají v práci testy na delší dobu, než na 8 hodin, je to značné vniknutí do mého soukromí.(a podle mého mi nemůžou nic), nebo se pletu? Doufám, že jsem otázku položil dostatečně srozumitelně a děkuji za odpověď. D

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Dubak69,
z hlediska zákona se rozlišuje mezi tím, zda máte v těle pasivní nebo aktivní metabolity, dokonce jakou přesně máte hladinu. Nicméně screeningové testy ze slin nejspíš budou reagovat i na pasivní metabolity. Je pak důležité trvat na tom, aby byly provedeny i testy konfirmační v laboratoři, které přesně stanoví typ metabolitů i jeho hladinu. Jak v tomto směru postupovat z hlediska právního vám však lépe odpoví Právní poradna A.N.O., která tuto problematiku sleduje. Můžete je kontaktovat na tel. 222 582 932 nebo 736 760 701, jejich služby jsou zdarma, platíte pouze běžný tarif.
Pokud jde o to, jak dlouho mohou být testy positivní, pak se dostáváme na tenký led. Pro výsledek testů v laboratoři je totiž rozhodující řada proměnných - počínaje individuálním metabolismem, přes intenzitu užívání až po vlastnosti a obsah účinných látek užité marihuany. Jestli kouříte večer před tím, než jdete do práce, pak nelze vyloučit, že by vám vyšly postivně jak testy screeningové (tedy ty ze slin provedené přímo v práci), tak i testy konfirmační (z moči či krve, zpracované v laboratoři a stanovující hladinu aktivních i pasivních metabolitů). Chci tím říct, že i po 8 nebo také 10 ale i 20 hodinách se může stát, že budete mít v těle stále natolik vysokou hladinu aktivních metabolitů, že byste byl z pohledu zákona vnímaný jako člověk/zaměstnanec pod vlivem návykové látky.
Chápu, že si můžete jako (třeba i častý) uživatel marihuany připadat po 8 a více hodinách od užití strřízlivý, hladiny aktivních metabolitů však můžete mít i po této (a někdy i mnohem delší době) poměrně vysoké.
Jsem teď v odpovědi srozumitelná i já? Pochopila jsem správně, že právě na toto jste se ptal?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.