Rivotril
Petra
Jak funguje vysazování Rivotrilu převedením na Diazepam? A víte o nějakém lékaři u nás, který tento zpúsob vysazování BZD praktikuje? Děkuji moc za Váš čas. Zdraví Petra.
Ještě přeci jen jedna otázka, zda a jak lamotrigin pomůže vysnižovat Rivotril.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
klonazepam se převede na diazepam podle ekvivalentních dávek. 1mg Rivotrilu je ekvivalentní k 10mg Diazepamu, přibližně. Je dost lékařů, který převádějí Rivotril na Diazepam, občas to taky tak dělám u pacientů. Je to na domluvě. Není ale nutné převádět Rivotril na Diazepam, protože oba léky patří mezi benzodiazepiny s dlouhodobým účinkem. Při detoxe se obecně převádějí léky/drogy s krátkodobým účinkem na ty s dlouhodobým účinkem, protože je snižování jednodušší, není tolik vyjádřen abstinenční syndrom (typický příklad převod heroinu na buprenorphin, nebo oxazepamu na diazepam).
Lamotrigin je antiepileptikum, ale používá se i jako stabilizátor nálady. Několik studií tvrdí, že má tzv. anticravingový efekt, tj. snižuje touhu po droze. Určitě je vhodný při vysazování, v každém případě alespoň pokryje riziko epileptického záchvatu. Lamotrigin má ale nevýhodu, že se musí nasazovat pomalu a k účinné dávce se dostaneme až po dvou měsících. Proto se častěji na detoxech používá Valproát v stejné indikaci. Ale spíš jde o to, jaký je zvyk na daném pracovišti.
Hezký den přeji,
VP