Jsem v pohodě, ale jistý si určitě nejsem
Kid
Dobrý den, pervitin beru 2 roky.Jsem muzikant a bez perníku mi ta hudba přijde jako neosolene jídlo.Nemam nějakou extra sebedůvěru, ale můžu o sobě říct, že s pervitinem a hudbou to bylo neco jako kdybych poprosil boha, ať mi sešle talent.Vsichni mě chválili a od některých už mám určitě uznání. Ten skok za ty dva roky byl k nepoznání. Úplně jiný člověk. Nedávno mi došlo,pač jsem v tu dobu vysnupal tak gram, že je hudba byznys a bez peněz to daleko nepůjde,a tak jsem odjel pracovat do Nizozemí, kde se mám zatím skvěle, protože nemusím preckavat ty pekelné dojezdy, které byly čím dál tím horší, jelikož jsem nevědomky zvyšoval dávky. Možná se mi ve všech směrech, jak kariernich, tak finančních začíná dařit po té době samoty a nejistoty co jsem tady přežil. Mám pocit,že ne málo lidí ví o mých experimentech s pervitinem a hází mě do toho pytle,ve kterým se skrývá přesný opak toho co jsem psal na začátku. Prestavaly mi věřit určité osoby.Jsem v začarovanýn kruhu.Mam vyhlídky do budoucna a potom, co tady v zahraničí seženu peníze do investice budu žít hudbou a s Pervitinem chci určitě pokračovat. Na druhou stránku vám hlavně píšu a vím, že perník je skurvene zlo, které víc bere než dává. Pač na pódiu jsem možná trochu jiný na pohled, ale žít ve vztahu bych jednoduše nemohl.Jo zažil jsem toho strašně moc, až byste možná nevěřila :D. Ale přece jenom je mi dvacet, a jak sám sebe znám,určitě s tím není konec. Chci mít rodinu, děti a člověka, který se na mě může spolehnout a nestydet se za mé jméno. Pervitin je droga nejistoty, tak vás prosím o nějaký kontakt, kdyby se to všechno posralo. Jsem si vědom do čeho se kopu, tak předem děkuji za pochopení. Děkuji moc za pomoc. Stačí jak napíšete nějakou specializovanou osobu která se zabývá detoxikaci pervitinu. Taky trpím nějakou dobu sp. paralyzou,která mi vyvolává deprese a nevím co s tím.Ve spánku Mr pořád někdo chce zabít, někdy mě to chce udusit.Doktorka mi predepsala Mizatarpin Sandoz.. Prášky pomohly,ale bez toho jsem nahranej. Teď mě čeká měsíc v Nizozemí tak to snad nějak preziju. Nemůžu s tím jen tak s někým otevřeně mluvit víte?, a tak se ptám jestli je rozumnější brát antidepresiva dal nebo byste taky nevěděla o nějaké odborné pomocí.Moc byste mi pomohla nebo spíše mému životu a duši.

Odpověděl: Amrit Sen
Kide, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu a sdílím Vaše obavy, přestože si nejsem jist, jestli všemu, z Vašeho popisu situace, správně rozumím.
Užívat pervitin při psychických problémech, díky jimž Vám lékař předepsal antidepresiva, je cestou do pekel, stejně, jako kombinace většiny antidepresiv s psychostimulanty.
Nezlobte se, jestli se mýlím, ale mám za to, že jste v mnoha ohledech, sedl pervitinu na lep. Mám velmi podobnou zkušenost, jako Vy a kromě jiného, jsem rovněž muzikant.
Neznám většího nepřítele hudebního tvůrčího ducha, než pervitin.
Pokud se dočkáte dlouhodobějšího vystřízlivění, postupem času to uslyšíte sám a dojde Vám to...
Možná zjistíte, jakou skutečnou kvalitu a hodnotu, Vaše "perníková" díla, nebo produkce, měly a mají.
Nepřeji Vám to rozčarování.
Kdo není umělcem za střízliva, muzikantem, obdařeným nejen talentem, ale i poctivou, vytrvalou pílí, nemůže jím být ani na drogách. Zkuste mi věřit, nic, co by stálo za to, z něj nevypadne.
Podobně je to i s osvobozením od drog. Není zadarmo. Nemyslím tím majetky, statky, ani peníze.
Bez poctivého úsilí, otevřené mysli, stranění se lži a sebeklamu, práce na sebereflexi a sociálních dovednostech, se vystoupit z bludného kruhu, dlouhodobě držet abstinenci a žít spokojený život, bez výjimky, nikomu nepodařilo.
Jak popisujete Vaše užívání, nemá s experimentováním nic společného, ta doba je za Vámi. Jste pravidelný, dlouhodobý, a podle všeho, závislý uživatel drog.
Prvním krokem k možné změně, je vždy přiznání si problému, ztráty schopnosti, mít život ve svých rukou, závislosti.
Netuším, jestli jste k němu dospěl, spějete, nebo žijete s pocitem, že snad máte štěstí a spokojenost, s pervitinem po boku, za zády, nebo v těle, ve vlastní režii.
Píšete, že Vás čeká měsíc v Nizozemí. Doporučuji Vám, ještě než odjedete, popovídat si o tom, co Vás tíží a trápí, s odborníkem, na slovo vzatým.
Mám na mysli pracovníka některého bezplatného zařízení, poskytujícího i anonymní služby, uživatelům návykových látek.
Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum.
Zavolejte a domluvte si s některým z pracovníků termín schůzky, není nad osobní kontakt, uleví se Vám. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, půjde o zcela nezávaznou konzultaci.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený, odborník, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, abyste se  mohl cítil lépe, byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Nejspíš tušíte, že jeden pohovor vše nevyřeší mávnutím kouzelného proutku. Můžete si však sjednat průběžnější konzultace, alespoň na dobu, kdy budete v Čechách, nebo po návratu domů.
Získáte přijetí, pochopení, užitečné informace a obdiv, že jste dokázal přijít sám, se vším respektem k životnímu stylu, který jste zvolil.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kontakty na obdobná zařízení a služby v Nizozemí, najdete na stránkách EMCDDAEvropského monitorovacího centra pro drogy a drogovou závislost (European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction): http://www.emcdda.europa.eu/
EMCDDA provozuje na svých stránkách databázi EDDRA (v rámci sekce Best practice portal / Tools). Tam můžete vyhledat ověřené projekty a zařízení pro prevenci a léčbu drogové závislosti, v evropských zemích, Nizozemsko nevyjímaje: http://www.emcdda.europa.eu/themes/best-practice/examples
Dále můžete kontaktovat Národní monitorovací střediska pro drogy a drogové závislosti (focal points), v jednotlivých zemích, respektive nizozemské The National Monitoring Centre for Drugs and Addiction (National Focal Point; NMC) a požádat o doporučení vhodné organizace / zařízení a získat kontakty: http://www.emcdda.europa.eu/publications/country-drug-reports/2017/netherlands_en
Případně se můžete podívat také do databáze neziskových organizací, které se věnují drogové problematice na webu UNODC, Úřadu OSN pro drogy a kriminalitu, Tam najdete kontakty na organizace ve světě, Evropě i Nizozemí: http://www.unodc.org/unodc/en/ngos/NGO-Database.html?ref=menuside
http://www.unodc.org/unodc/index.html
V Nizozemí velmi dobře funguje svépomocné sdružení, společenství vzájemně se podporujících, uzdravujících se závislých:
NA - Narcotics Anonymous The Netherlands.
Doporučuji Vám navštívit mítink, lépe mítinky tohoto obdivohodného společenství, které probíhají zejména ve větších městech. Lidem, kteří na mítinky chodí, se už po generace daří uzdravovat a spokojeně žít: https://www.na-holland.nl/#/
Pokud nemáte o společenství pojem, a rád byste se dozvěděl vice, podívejte se na stránky českých NA Anonymních narkomanů:
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a date vědět, jak Vám je, jak si stojíte, take, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, přeji vše dobré, hodně štěstí,
Amrit Sen.