Pervitin
T.M.
Potřeboval bych poradit, jak se od pervitinu odpoutat navždy. Už to nechci, protože si moc dobře uvědomuji škodlivost a případné následky v budoucnu, ale mám dost často nutkání si alespoň trošku dát. Strašně moc s tím chci přestat, ale nemám dost pevnou vůli. Už s tím neúspěšně bojuji několik měsíců. Dokázal jsem přestat kouřit, ale tohle je o dost silnější a zatím stále prohrávám, i když jsem užívání dost omezil. Poradíte mi prosím, jak to utnout úplně? Předem Vám moc děkuji. T.M.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj obdiv a respekt, že to nevzdáváte a máte snahu problém řešit. Díky za upřímnou výpověď.
Rád bych Vás jakkoli podpořil v úmyslu z bludného kruhu vystoupit.
Že se Vám nedaří vlastními silami udržet úplnou abstinenci od pervitinu, je normální, běžné. Jde o klasický projev psychické závislosti, která je silným, úskočným a velmi manipulativním soupeřem.
První důležitý krok na cestě ke svobodě jste udělal, napsal jste nám. Jestli se má zadařit, bude třeba, vykročit a podniknout kroky další.
Nezůstávejte v obtížné situaci sám, rozhodně kontaktujte odbornou podporu a pomoc. To znamená, zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné i anonymní služby uživatelům návykových látek, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvte si termín schůzky.
Internetové poradenství má svá úskalí a limity, není nad osobní kontakt.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení s Vaším příběhem a situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout, nejen pro to, aby se Vám dařilo abstinenci udržet, ale aby se Vám žilo spokojeněji.
Dozvíte se, jak pracovat s cravingem - chutěmi, jak rozeznávat nejen chutě zjevné, ale i ty záludnější, skryté, "převlečené" za celou škálu pocitů, které byste si s bažením po droze, do té doby nespojil. Zároveň, jakých chyb byste se měl vyvarovat, jak minimalizovat psychickou trýzeň a útrapy, včetně rizik.
Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, s respektem a obdivem k tomu, že jste dokázal sám přijít. Získáte pochopení, přijetí, podporu a pomoc, včetně řady užitečných informací.
Půjde o zcela nezávazný pohovor, uleví se Vám.
Fajn bude i když se s trápením svěříte někomu dalšímu, blízkému, komu důvěřete, mimo komunitu uživatelů návykových látek.
Na nic nečekejte, kujte železo, dokud je žhavé, jinak by se mohlo stát, že se "rozfčíte" více, než kdy předtím. Pak nebude jisté, kdy, a jestli vůbec, budete ještě nastaven svoje užívání řešit.
Odbornou podporu samozřejmě kontaktujte, i kdyby se něco takového stalo...
Kontakty:
Kontaktní centrum CPPT (Centrum protidrogové prevence a terapie)
Havířská 11
301 00 Plzeň
Telefon: +420 377 421 374
Mobil: +420 731 522 288
E-mail: kcentrum@cppt.cz
Web: http://www.cppt.cz/nase-zarizeni/k-centrum
http://www.cppt.cz/
Kontaktní centrum Point 14
Husova 14
301 00 Plzeň
Telefon: +420 377 235 526
Mobil: +420 777 256 136
+420 777 317 792
E-mail: office@point14.cz
Web: http://www.point14.cz/kontaktni-centrum
Teen Challenge Plzeň
Husova 14
301 00 Plzeň
Mobil: +420 733 788 788
Telefon: +420 312 591 413
E-mail: office@tycko.cz
tcczech@gmail.com
Web: http://www.teenchallenge.cz/
AT ambulance při Fakultní nemocnici Plzeň
Alej Svobody 80
323 00 Plzeň
Telefon: +420 377 103 156
+420 377 103 157
E-mail: fnplzen@fnplzen.cz
Web: http://www.fnplzen.cz
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám odpověď byla k užitku.
Přeji Vám vše dobré, držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.