ako vysadit NEUROL 1MG
Montes
Dobrý deň , mám takýto problem som závisli od opiatov ako TRAMADOL,FENTANYL či už dihydrokodeín-(DHC CONTINUS),momentalne už neuživam žiaden OPIAT ANI NEJAKÉ DROGY cca mesiac , ale na úzkosť a depresie uživam legálne TIANEPTÍN SODNÝ A NEUROL 1MG ,mám uživať ich takto ako odporučil lekár Tianeptin sodný 3x1tbl a Neurol 2x1tbl,+ sa liečim na epilepsiu lebo mal som epi zachvati s predávkovania sa TRAMADOLOM a napíšem rovno aj na začiatku a po náhlom vysadení NEUROLU , no ale ja užívam lieky takto TIANEPTIN MILAN DENNE RÁNO 12TBL12.5MG ČIŽE 125MG A AJ NA OBED 125MG TIANEPTINU ,NEUROL UŽÍVAM LEN RANO V DÁVKE 3-4MG KEDY AKO , ASI PRED ROKOM SOM NEUROL UŽIVAL TAK ŽE 30MG ČIŽE 30TBL NA DEŇ ŽE RANO 10TBL NA OBED 15TBL A večer 5tbl kedy ako teraz už nie , no a teraz koncom minulého mesiaca kedže nadúživam neurol mi došiel tak som šiel k lekárovi a dostal som epi.záchvat a už som sa ocitol v RZP čiže v záchranke a na neurólogi kde mi dali infúzie no nepovedal som pravdu ,len že som epileptik ,dosť som sa aj zranil takže museli somnou behať na traumatologiu na RTG hlavy ,nohy,ruky... kedže som bol prepustení domov tak som šiel si dať predpísať neurol čiže mám ASI 40TBL NEUROLU , CHCEM sa týchto zavislosti zbaviť no nechcem isť ležať na psychiatriu můžem doplniť že ak mi poradite ako vysadit ten NEUROL a TIANEPTIN lebo aj keď si aspon 10tbl tianeptinu nedam tak sa citim zle citim abstinenčne príznaky,tiež dodam že ak sa dá ak by ste boli ochotni mi napisať postup vysadyovania tychto liekov tak mam doma paru asi 10tbl 2mg RIVOTRIL , 6TBL DIAZEPAM 10MG,a 30tbl DIAZEPAM 2MG , no tieto lieky neužívam užival som ale už neuživam tak mi ostali píšem to preto že ak mi poradite a ak by sa dali využit nejak pri vysadzovani plus ešt mam DEPAKINE CHRONO 500MG 3X CELE 30TBL BALENIA , vopred sa chcem poďakovať ak mi poradite lebo do nemocnice nemůžem proste ísť ,su nato silne důvodi proste psychiatricka lůžkova časť kde by som bol hospitalizovani nepríchadza k uvahe , tak Vás veľmy pekne prosim o radu . vopred Vám úprimne z celéh srdca ĎAKUJEM

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
Váš případ je složitý. Respektuju Vaše rozhodnutí, že nechcete jít na detox / psychiatrii, ale obávám se, že doma to zvládnout nepůjde. A ještě k tomu a hlavně je nebezpečné vysazovat doma tu medikaci, kterou užíváte a sám říkáte, že jste měl epileptické záchvaty jak při užívání Tramalu tak při náhlém vysazení benzodiazepinů.
Dám Vám orientační návod, ale bylo by to složité i na detoxu, doma to bude opravdu náročné.
Nejdřív si nasaďte Depakine, měl by Vás ochránit před epileptickými záchvaty. Doporučuju nejdřív 1tbl denně, za 3 dny přidat druhou 1-0-1. Depakine čili valproat nasazujeme podle hladin valproatu v krvi, u Vás nelze provést odběr, proto dávka 1000mg denně může být jak v terapeutickém rozmezí, tak nemusí. V každém případě dávka 1000mg je dle mých zkušeností pro většinu pacientů dostatečná. Hlavně nenavyšujte, bez odběrů se nedá zjistit, jestli se náhodou při navýšení nedostanete už do toxických hladin.
Tianeptin znižte hned na polovinu. Pak ubírejte po 2 tbl každé 3 dny. Když se dostanete na dávkování 1-1-1 nebo 1-0-1, pak si rozvrhněte vysazování na dva týdny.
S Neurolem si udělejte rozpis - tabulku, rozvrhněte si to na kolik týdnů chcete - třebas na měsíc. A začnete postupně znižovat. Ze začátku můžete znižovat o jednou celou tbl. á 3 dny, až se dostanete na dávkování 1-0-2 nebo 1-0-1 pak znižujte dál o polovinu každé 2-3 dny. Například 1-0-1 1/2 nebo 1/2-0-1. Až se nakonec dostanete k nule.
S tianeptinem si udělejte podobnou tabulku podle návodu výše.
Z podpůrné medikace si kupte Magnesium - prodává se jako Magnesii lactici 0,5g tbl a berte po 2tbl 4xdenně.
Uričitě musíte počítat s nějakým dyskomfortem, například zhoršený spánek a podobně. To se dá překonat. Já mám spíš strach z Vašich epileptických záchvatů, které můžou být život ohrožující a proto je lepší, abyste byl v nemocnici pod dohledem.
V každém případě Vám přeju hodně úspěchů,
VP