předávkování-následky-marihuana
Ivča
Dobrý den, stala se mi nemilá věc. Dala jsem si do mrazáku koláček z trávy (který měl dobře naladit cca 3-4 lidi). Bohužel mi ho celý snědla mamka. Nevěděla o tom a jak jí bylo špatně a měla halucinace, tak se bála, že má mrtvici a zavolala si záchranku. Vše dopadlo dobře, dostala kapačku a vyspala se z toho.
Problém je, že už je to pár dní a říkala mi, že pořád cítí pocit úzkosti a strachu, a má pocit, že ji někdo sleduje. Je možný, že by předávkování dlouhodobě mohlo způsobit nějakou psychickou poruchu a nebo to jen doznívá a přejde ji to? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Ivčo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost, je zcela na místě, zároveň si cením otevřené výpovědi.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy na něj mohou působit různě, také dopady jejich užití, nebo užívání, se mohou u jednotlivců lišit.
U lidí, kteří v sobě nosí, z nejrůznějších důvodů, předpoklady k psychickým poruchám a nemocem, které by se jinak nemusely projevit, to platí dvojnásob. Těm může už minimální, jednorázová dávka THC, platí i pro další drogy, zejména halucinogeny a psychostimulanty, nastartovat psychickou poruchu, nebo rozvinout, či prohloubit psychickou nemoc, ze které se nemusí po zbytek života úplně uzdravit, a to i v případě, že by už nikdy drogu neužili.
To jsme stále u vědomého užití, nebo užívání. Pokud člověk, v tomto případě předávkovaná matka, s následnou toxickou psychózou, o své intoxikaci neví, jsou rizika i pokud byla naprosto zdravá, mnohem vyšší.
Stává se, že takto postižený, v bludech a halucinacích, dokonce i po odeznění intoxikace, při "flashbacku", nebo pozdější atace poruchy, či nemoci, může sebe, nebo někoho dalšího, ohrozit na zdraví i životě.
Nepíšete, jestli se matce přiznala. Pokud ne, je v tento moment, kromě lékařské péče, mám na mysli psychiatra, nejdůležitější, aby o tom, proč a co se stalo, věděla.
Kromě získání náhledu a s odstupem času i nadhledu, který jí zklidní, urychlí její konsolidaci a úzdravu, je důležité, aby o všech příčinách a okolnostech potíží, věděl i lékař.
Ten pak může zvolit vhodnou terapii, případně nasadit, na potřebný čas, antipsychotika, nebo jiné léky, které mohou mamince velmi rychle a účinně pomoci.
V opačném případě, byste mohla žít s oprávněným pocitem, že máte matčin stav na svědomí a nikdo Vám jej neodpáře.
Doporučuji tedy, pokud se nestalo, mamince "kápnout božskou" a vyložit karty na stůl, dokud je čas.
Další okolností, kterou musím zmínit, je fakt, že pokud by na Vás někdo podal trestní oznámení, v souvislosti s událostí a následnou újmou na matčině zdraví, byť byla způsobena neúmyslně, hrozil by Vám až nepodmíněný trest odnětí svobody.
Proto na Vás apeluji, buďte k lidem, ale i na sebe, opatrná. THC a konopné drogy, nemusí být, ani nejsou, zdaleka tak nevinné, jak se v poslední dekádě, v obecné představě mnoha lidí u nás, mylně jeví.
Z naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Další užitečné odkazy:
http://www.koncimshulenim.cz/rizika/
https://www.cpzp.cz/clanek/523-0-Marihuana-ma-zdravotni-rizika.html
http://syndrompopulace.blog.cz/0704/fyzicke-a-psychicke-dusledky-uzivani-marihuany
https://www.royalqueenseeds.cz/blog-jak-bezpecne-je-dlouhodobe-uzivani-konopi--n66
http://drogy.doktorka.cz/psychicke-nasledky-dlouhodobeho-uzivani/komentare/
http://www.legalizace.cz/konopi/konopi-jako-droga/ucinky-dlouhodobe-uzivani/
http://www.marihuana.cz/kap-skodlive-ucinky-marihuany.html
http://www.akademon.cz/article.asp?source=mar
Stačí takto? Kdybyste ještě něco potřebovala, kdykoli napište. Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce a my nemusíme dotaz, ani odpověď zveřejnit. Pošleme kód, po jehož vložení do patřičného místa úvodní stránky poradny, se naše vzájemná komunikace, ukáže jen a pouze, Vám.
Přeji mamince brzkou úzdravu, oběma vše dobré,
Amrit Sen.