pervitin
petra
Dobry den. Mam problem s ex pritelem, ktery byl kdysi drogove zavisli.. mame spolu syna 2,5 roku. V prosinci probehl soud, kdy syn byl svren do.me pece. Po 4 roky naseho vztahu byl cisty. Nyni, pul roku po rozchodu, se mi sveril, ze do toho opet spadnul. I se svou 17 letou pritelkyni. Nevim, co delat, protoze ospod mi drive nepomohl, a pokud on nepodstoupi testy, nic se neprokaze. Pry v moci pervitin vydri cca 3 dny, v krvi cca 5 dni. Jsrm bezradna kvuli synovi, protoze si ho berr jrdnou za 14 dni na vikend. Nechci, aby muj syn travil cas s fetakem. I kdyz s otcem, on je otec dobry, syna miluje.. ale tohle nejde. Mohl bx mi nekdo prosim poradit, co delat, aby se prokazalo, ze opravdu drogy uziva? dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že pokud partner užívá, je to pro syna velmi rizikové prostředí. Navíc už ani není spolehlivým otcem, což neznamená, že zase nemůže být, když bude abstinovat. Nezahazovala bych hned OSPOD, pracovnice se tak často mění, můžete se také odvolat k vedení, pokud budete mít pocit, že vám nepomohli. Také se můžete obrátit rovnou na soud a zažádat o nové řízení o péči.  Je pak na něm, aby komunikoval se soudem a prokázal, že je v pořádku. Jinak pervitin při pravidelném užívání vydrží v moči 1-2 týdny, v krvi méně, několik dní. Testy ale nejsou až tak podstatné, těmi se toho moc neprokáže.
V této situaci by Vám mohl pomoci spíše osobní kontakt s poradnou, mohla byste vše podrobněji probrat, také je možné většinou zprostředkovat konzultaci s právníkem.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)