Jak přimět manžela komunikovat
katar6
Zdravím jsem s partnerem 10 let a dva rok jsme manžele . Vím vzdy ze mel zklony k drogám ale tak nějak jsme uměli sou lépe mluvit i když mi to nikdy neřekl na primo tal se snažil. Poslední dva roky nám to moc neklape všechny dluhy jsou má mne a manžel začal jezdit kamionem a je relativní poslední mesic v pohodě. Bohužel jsem mu našla Plny batoh injekčních stříkaček a prasku typu subutex . Když jsem mu to řekla tak na mne vyjel ze se mu hrabu do soukromí a samozřejme jsme se chytli az mi chytil pod krkem a úplne nepřicetne bez slov mi dsl pěst k hlavě. To bylo asi poprvé vůbec agresivní chování co jsem u něj zazila. Nechce se mnou o tom mluvit a Tvrdii že on závislý samozřejme na ničem není. Chtela bych poradit jak se k tomu postavit jak na něj aby se třeba o tom rozpovídal. No bojim se co vůbec by mohlo prijit priste. Jelikož je stále na cestách tak se těžko s nim vůbec neco domlouva. O penězích se nechce bavit taky a domu jich moc nenosi. Děkuji za případnou radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podle toho, co jste našla, a jak se manžel zachoval, zdá se, že nejde o úplně malý problém. Bude těžké manžela přimět, aby s Vámi komunikoval na téma drogy a dluhy. Na druhou stranu není možné dělat, že se nic neděje. Abychom přišli na nějaký účinný způsob, bylo by třeba celou situaci probrat podrobněji, doptat se na spoustu detailů atd. Nejlepší by bylo, kdybyste vyhledala pomoc osobně.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html - je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
S pozdravem
Jana Žáková