Brnění těla po užití drog
Jana
Dobrý den, už se mi to stalo po několikáté a bojím se, aby se mnou něco nebylo. O víkendu jsem byla na akci kde jsem pozila par extazi, cca pul g pervitinu,pul papíru lsd, speed, alkohol a ketamin. Dělám tohle max 2-3x do roka. Jinak jen občas uziji kokain. Někdy se mi stane ze cca po dvou dnech po takovehle jízde když už jsem ale vyspana a odpocinuta, ze me brni cele tělo, nejvíce rty a v tu chvíli me připadají mdloby. Je to nárazové... Většinou se mi to děje po tom, co si dam cigaretu. Trva to chvili..Cim to může být? Mám se nechat vyšetřit? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, možná se mýlím, ale mám pocit, že si z nás střílíte, i tak budu Váš dotaz brát vážně a věnovat se Vám, jak nejlépe dokážu.
Divil bych se, kdyby jste, po koktejlu drog, který jste užila, dopadla jinak. Respektive je s podivem, že žijete a máte možná ještě  "čtyři a půl", pohromadě.
V každém případě, to, co se Vám děje, je jasnou zprávou Vašeho těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé.
Jestli ji nevezmete vážně a budete ještě podobně riskovat, nejspíš se nadobro zblázníte, nebo zemřete.
Vyčerpání, nežádoucí interakce užitých látek, případně předávkování a toxická psychóza, u Vás nastartovaly psychickou poruchu, respektive poruchy, možná i psychické onemocnění, díky němuž budete v ohrožení už vždy, a to i po odeznění příznaků, aniž byste drogy kombinovala, při minimální dávce kvalitního "materiálu".
Největším rizikem pro Vaše duševní zdraví už navždy zůstanou halucinogeny, psychostimulanty, ale i THC a další typy drog.
Z velkou pravděpodobností příznaky, kterými procházíte, pokud si dáte distanc od drog i alkoholu, včetně cigaret, které jsou nyní jedním ze "spouštěčů" Vašich "flashbacků", časem, v horizontu dnů, samy postupně vymizí.
Budou li potíže přetrvávat, nebo se vracet i po několiko týdnech, vyhledejte lékaře, psychiatra - adiktologa, i když za mě bude daleko moudřejší a bezpečnější, zajít k němu rovnou.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, případně do kontaktního centra a vyjednejte si co nejbližší termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Získáte vlídné přijetí, pochopení, podporu a odbornou pomoc, včetně užitečných informací. Dozvíte se, jakým chybám se vyhnout, zároveň Vám psychiatr - adiktolog navrhne terapeutický postup, možná s podporou farmak, díky nimž se dáte dříve dohromady. Může jít o zcela nezávaznou konzultaci, případná zakázka bude na Vás.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na konkrétní odborníky a bezplatné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama a hned, podle oblasti a typu zařízení, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Porušila jste snad všechny zásady pro bezpečnější užití psychotropní látky, přikládám některé z nich a doporučuji Vám především opatrnost.
Všechny drogy, které jste uvedla, mohou být, a jsou samy o sobě, velmi nebezpečné.
Ani MDMA (Extáze), není nevinná, natož bezpečná droga. U MDMA, ať už v krystalické podobě, nebo tabletě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje, nebo je ředěna nebezpečnými látkami, ostatně, jako většina ostatních drog.
Rizik, souvisejících s užíváním pervitinu, MDMA, ketaminu, je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Kombinovat LSD s dalšími drogami, nemít u sebe střízlivého "sittera", který dohlédne na Vaše bezpečí a příznivější průběh intoxikace, připomíná přístup naivně pyšného prvňáčka.
Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím psychotropní látky, byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout.
Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, vyspat se.
Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
https://www.extc.cz/ketamin.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/576-ketamin-ucinky-a-rizika?magazineId=20
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/ketamin.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak jste na tom, jak Vám je, jak se cítíte.
Také, jestli Vám naše odpověď byla k něčemu užitečná.
Držím palce, ať jste brzy v pořádku, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.