zavislostí až k agorafobii
anonyma
Dobrý den, píši, protože se u mě po letech závislosti na pervitinu, práškách a hlavně alkoholu pomalu začaly rozvíjet úzkosti, neléčené úzkosti přešly v panické úzkosti, v poruchu a nakonec v posledních měsících do agorafobie.. totální strach na místech, ze kterých se nedá odejít. MHD, loď, letadlo, auto.. jsou to nepředstavitelné pocity, které nedokážu kontrolovat, ani se jich zbavit.. začínám se pomalu bát chodit vůbec ven a dělat jakékoliv aktivity.. nutno podotknout, že ještě před rokem, jsem si nejvíc užívala rychlou jízdu auty, každotýdenní výlety vlakem, vše co v sobě mělo adrenalin a nebezpečí.. Ničí mi to pomalu a jistě život, škola kterou dělám a práce kterou praktikuji jsou ty nejvíc adrenalinované a já se bojím, že až se za měsíc vrátím, nebudu schopna pokračovat a o vše přijdu..
Z drog jsem čistá cca 4 měsíce, z alkoholu jsem neměla čistý den za poslední 3 roky a neumím si představit dny bez něj.. léčebna nepřipadá v úvahu a můj největší problém je, že antidepresiva, která potřebuji na léčbu agorafobii mi psychiatr nenapíše, kvůli problému s alkoholem... ani nevím, jakou radu chci.. chci řešení v mém hlavním problému (agorafobii) aniž bych musela řešit moje pití, které je pod kontrolou..
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Anonymo, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Máte můj obdiv, že dokážete držet od pervitinu distanc. O vavřínech ale nelze hovořit.
Podle všeho, se u Vás rozvinulo psychické onemocnění, ke kterému jste v sobě nosila z nejrůznějších důvodů, předpoklady, nejspíš ještě před užíváním návykových látek. Ty ho ještě rozvinuly a prohloubily.
Jedinou cestou, jak se nenávratně nezbláznit, je pro Vás léčba závislosti na návykových látkách, včetně alkoholu.
Mám pocit, že to dobře víte. Jen skutečnost, že alkohol má pod kontrolou Vás, nikoli naopak, si odmítáte naplno připustit. I to k závislosti často patří.
Setrváváte ve stavu, kdy "krmíte" svoji "šelmu", momentálně alkoholem, v horizontu čímkoli, co mění Vaše vědomí a řítíte se do temnoty.
Netuším, nakolik Vašemu psychiatrovi důvěřujete, jeho opatření s léky je nejspíš na místě, a nakolik upřímná a otevřená k němu jste, aby vaše vzájemná spolupráce mohla být k užitku.
Předpokládám, že co píši, Vám řekl řekl i on.
Odborníka můžete změnit, případně situaci konzultovat s dalším.
Doporučuji Vám objednat se rovnou k nejbližšímu "kováři", to znamená, psychiatrovi - adiktologovi, který pracuje s pacienty s "duální diagnózou", tedy závislými na návykových látkách, kteří trpí ještě dalším psychickým onemocněním.
Na nic nečekejte, nesejde na tom, jestli zavoláte a domluvíte si schůzku v adiktologické ambulanci, AT poradně, nebo kontaktním centru. Většina zmíněných bezplatných služeb, má své vlastní psychiatry - adiktology, nebo úzce spolupracuje s odborníky z dalších, "sesterských" zařízení a služeb.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na vlídné, zkušené specialisty v okolí a dosahu, pošleme.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte naši ambulantní službu, která se specializuje na pomoc a léčbu uživatelů návykových látek, kteří trpí obdobnými problémy, jako Vy:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
Adresa 2
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
Rád bych Vás podpořil v upřímném řešení svíravé situace. Věřte, že máte pomoc na dosah, seberte odvahu a kuráž, vykročte...
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, hodně štěstí!
Amrit Sen.